کارشناس مسائل سیاسی:

اصلی‌ترین وظیفه امروز مجلس نظارت است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که اصلی‌ترین وظیفه امروز مجلس نظارت است، گفت: نظارت باید سیستماتیک و نظام‌مند باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات خبرگان رهبری اظهار داشت: در ابتدا باید به این مهم اشاره کنیم که شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و در چارچوب قانون اساسی در کشور بودیم.
وی ادامه داد: از مردم عزیز ایران اسلامی نیز باید کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند: شرکت در این انتخابات به‌نوعی جهاد بود.
صادقی نسب ابراز داشت: در سال‌های اخیر دشمنان از هر روزنه‌ای برای ضربه‌زدن به کیان انتخابات بهره بردند و با هجمه‌های رسانه‌ای همه تلاش خودشان را کرده‌اند تا مانع از برگزاری یک انتخابات باشکوه در کشور شوند.
وی تصریح کرد: میزان مشارکت در این انتخابات در تراز انقلاب اسلامی و انتخابات گذشته نبود به‌هرحال ما نمی‌خواهیم خودمان را با فرانسه و آمریکا مقایسه کنیم، در تراز انقلاب ما شاهد انتخابات بالای 70 درصدی بودیم و باید به آن حد دوباره برسیم.
این استاد دانشگاه بیان داشت: این مردم استقلال، انقلاب، کشور و وطن خودشان را دوست دارند؛ اما در زمینه‌های اقتصادی گلایه‌ها و مشکلاتی دارند که باید به آن پرداخته شود.
وی با بیان این که باید سرمایه اجتماعی حاکمیت را بالا ببریم؛ تأکید کرد: برای رسیدن به این مهم باید حکمرانی مردمی‌تر شود و حضور مردم بایستی بسیار پر رنگ باشد.
کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: زمانی که مردم در تصمیمات خودشان را دخیل دیدند با مسئولان در حل مشکلات کشور همراهی می‌کنند.
وی انتخابات در تهران را موردتوجه قرار داد و گفت: متأسفانه یک سنتی که جاافتاده این است که نمایندگان تهران شاکله اصلی مجلس شورای اسلامی را تشکیل می‌دهند که این رویه غلط است.
صادقی نسب تأکید کرد: ما در تهران چهره‌هایی را در منتخبین مردم می‌بینیم که به لحاظ سیاسی در کارنامه خودشان تندروی‌هایی دارند.
وی افزود: بر اساس توصیه‌های رهبر انقلاب یک اصول‌گرا باید اصلاح‌طلب باشد و یک اصلاح‌طلب باید اصولگرا باشد و در این گفتمان انقلاب اسلامی تندروی جایی ندارد.
کارشناس مسائل سیاسی به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در بیانات اخیر خودشان یک نصیحت هشدار گونه‌ای دادند برای کسانی که بخواهند صحنه مجلس را به سمت فتنه‌انگیزی و هوچی گری ببرند.
وی تصریح کرد: دولت با همراهی مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و باید به این مهم همواره توجه شود.
صادقی نسب ادامه داد: رفتارهای تفرقه‌انگیز و مناقشه‌ای کام مردم را تلخ می‌کند مردمی که بار دیگر در یازدهم اسفندماه نشان دادند که پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده‌اند و ذره‌ای از آن کوتاه نخواهند آمد.
وی ابراز داشت: هسته اصلی و هدف انقلاب اسلامی برقراری وحدت است و اساساً انقلاب برآمده از وحدت مردم است.
این استاد دانشگاه افزود: یک فرد انقلابی مردم را دعوت به وحدت می‌کند و خود وحدت‌آفرین می‌شود همان‌طوری که سیره و رفتار سردار دل‌ها حاج‌قاسم این را به‌خوبی نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: بایستی مراقبت جدی شود و جلوی هرگونه رفتار تفرقه‌انگیز گرفته شود تا در این دوره از مجلس شورای اسلامی شاهد تحقق اهداف بلند نظام باشیم.
صادقی نسب در ادامه به اهمیت مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس آینده دوبرابر مجالس قبلی نیاز به بالندگی و قوت مرکز پژوهش دارد، اگر قرار است کار کارشناسی انجام شود منطق حکم می‌کند که اتاق فکر مجلس پیشران این موضوع باشد و نیاز است که این مرکز عاری از هر گونه  سیاسی‌کاری باشد.
وی تصریح کرد: بایستی به این موضوع اشاره کنیم که مجلس شورای اسلامی بر اساس مقررات دو وظیفه‌ای تقنینی و نظارتی دارد؛ اما آنچه که باعث می‌شود مجلس از کارآمدی بیفتد برهم‌خوردن این تعادل است.
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اصلی‌ترین کار مجلس شورای اسلامی نظارت است که باید نمایندگان به آن اهتمام جدی داشته باشند و این نظارت هم باید سیستماتیک و نظام‌مند باشد.
وی بیان داشت: در مجلس یازدهم بعضاً شاهد وضع قوانینی بودیم که دولت نمی‌توانست آن‌ها را انجام دهد و در واقع قابلیت اجرا نداشت.
کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: امیدواریم که مجلس دوازدهم پیرو عقلانیت باشد و به‌دور از ایجاد دوقطبی در جامعه باشد و مراقبت‌های ویژه‌ای که قرار است انجام شود.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8621
اخبار مرتبط

نظرات شما