کارشناس مسائل سیاسی:

عملیات وعده صادق نشان داد قاعده بازی تغییر کرده است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که عملیات وعده صادق نشان داد که قاعده بازی عوض شده است، تأکید کرد: در کنار این مهم آن‌ها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی هم توانمندی‌های بسیاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به عملیات «وعده صادق» شنبه‌شب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: پیروزی قاطع نیروهای نظامی کشورمان و سربازان سبزپوش و جان‌برکف امام‌زمان (عج) را محضر رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: در عملیات وعده صادق اتفاقات بسیار بزرگی رخ داد برای همه کسانی که دیشب این حملات را دنبال می‌کردند، آشکار شد که یک معادله جدید در دنیا پیدا شده است.

صادقی نسب بیان داشت: این عملیات بسیار دقیق، درست و حساب شده بود. همچنین منطبق بر اخلاق اسلامی بود به‌طوری که در این حملات هیچ نقطه غیرنظامی آسیب ندید.

وی تصریح کرد: این نشان‌دهنده توجه نیروهای نظامی به مسائل اخلاقی و نظامی است، این در حالی است رژیم وحشی صهیونیستی تعمداً کودک می‌کشد و خانه‌ها و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به توفیقات این عملیات ابراز داشت: در پایان این عملیات جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با نتانیاهو تماس می‌گیرد و شدیداً او را از این که دست به عملیاتی بزند برحذر می‌دارد.

وی افزود: جو بایدن در همان مکالمه تلفنی به نتانیاهو می‌گوید در همین وضعیتی که قرار داری باید خودت را برنده بدانی، چون به‌خوبی می‌دانند که این عملیات می‌توانست در ابعاد گسترده تری باشد.

وی افزود: در واقع اگر آمریکا در عملیات وعده صادق از رژیم کودک کُش حمایت نمی‌کرد، این رژیم هیچ توانایی برای مراقبت از خود نداشت. گنبد آهنین توانایی خود را از دست داد و رهگیری‌هایی که می‌شد از سوی آمریکا بود.

صادقی نسب ادامه داد: این عملیات به دنیا نشان داد که ایران تبدیل به یک ابرقدرت نظامی شده است و توانایی بازدارندگی تا اندازه‌ای بالا است که هزینه‌های جنگ برای ایالات متحده بی‌نهایت بالا خواهد بود.

وی تأکید کرد: چنانچه اسرائیل دست از پا خطا می‌کرد و اقدامی تلافی‌جویانه انجام می‌داد بیش از دو هزار موشک روانه سرزمین‌های اشغالی می‌شد که در این وضعیت آمریکا برای مقابله با ایران باید تمامی نیروهای خودش را به دریای مدیترانه می‌آورد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: درس بزرگی صهیونیست‌ها گرفتند و بشارتی برای آزادی‌خواهان دنیا بود و البته پیامی بود برای افرادی که در طی این دهه‌ها ارتش رژیم صهیونیستی را تبدیل به بُت کرده بودند.

وی ادامه داد: این عملیات تمام تصویر پوشالی را از بین برد و دنیا دید که این رژیم کودک کُش بدون حمایت آمریکا توانایی مقابله با یک حمله کوچک ایران را ندارد.

صادقی نسب تأکید کرد: ما بایستی به این نیروها و دستاوردهای صنعت موشکی و نظامی خودمان ببالیم و یادی کنیم از جان‌فشانی‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهید طهرانی مقدم و شهدای راه قدس که موجب شدند این‌گونه در صنعت دفاعی و نظامی پیشرفت کنیم.

وی بیان داشت: امروز ما به‌عنوان یک ابرقدرت نظامی تثبیت شده هستیم که نباید از کنار آن به‌سادگی گذشت.

این استاد دانشگاه افزود: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کردند که بعد از این نوع و شیوه برخورد ما متفاوت خواهد بود و دوران این که رژیم صهیونیستی به دانشمندان و شهروندان ما آسیب بزند به پایان رسیده، برخورد ما مستقیم خواهد بود و این یک نقش بزرگ بازدارنده دارد.

وی تصریح کرد: در عملیات وعده صادق صهیونیست ‌ها تمام شدند و این ها مردگانی هستند که در بین زندگان قدم می‌زنند چرا که توان پاسخ به ایران را ندارند و بی شک اگر این حمله موفقیت‌آمیز نبود قطعاً به ما حمله می‌کردند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: دلیل این که پاسخی از آمریکا و رژیم صهیونیستی شاهد نبودیم به‌ این‌ علت بود که این عملیات موفقیت‌آمیز بود و تنها ذره‌ای از قدرت تهاجمی کشورمان را نشان داد.

وی بیان داشت: کلاهک‌های موشک‌هایی که استفاده کردیم سبک بود و می‌توانستیم با موشک‌های قوی‌تر بزنیم که خود دشمنان به‌خوبی از آن مطلع هستند.

صادقی نسب با بیان این که عملیات وعده صادق نشان داد که قاعده بازی عوض شده است، تأکید کرد: در کنار این مهم آن‌ها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی هم توانمندی‌های بسیاری دارد. سامانه‌ها و پدافندهای کشورمان تدافعی و هجومی است به این صورت که در همان لحظه‌ای که از خاک کشور دفاع می‌کنیم، می‌توانیم به دشمن هم حمله کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نقطه عطف و حیاتی این عملیات بهره‌مندی از تجهیزات و موشک‌های کاملاً بومی بود که یک افتخار بزرگ است.

وی ابراز داشت: غربی‌ها فهمیدند که با چه کشوری روبرو هستند و علاوه بر این تمام معادلات جهان بعد از این با یک نگاه ویژه به جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8758
اخبار مرتبط

نظرات شما