روانبخش:

شهرک سلامت می‌تواند کمک شایانی در تحقق شعار سال داشته باشد

استان قم نیز از جمله استان‌هایی است که در حوزه بهداشت و درمان با چالش‌هایی روبه‌رو است. در چنین شرایطی پروژه بیمارستان هزار تخت‌خوابی این استان و شهرک سلامت با امکانات متعدد بهداشتی و آموزشی ظرفیت‌های بسیاری برای ارتقای شاخص‌های سلامت استان خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام قاسم روانبخش منتخب استان قم در مجلس دوازدهم پس از بازدید از این پروژه گفت: «استان قم در زمره استان‌هایی است که از جهت شاخص بهداشت و سلامت کم برخوردار محسوب می شود. این استان و به‌ویژه شهرستان‌های آن نیاز مبرمی به ارتقاء شاخص‌های سلامت دارد. بی‌تردید دولت‌ها با توجه به کمبودهای زیادی که وجود دارد و در شرایطی که حتی بیمارستان‌های موجود هم غالباً گرفتار نوعی فرسودگی هستند، نمی‌توانند مشکلات وکمبودها را به سرعت حل وفصل کنند.»


این در حالی است که شاخص سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸ به ازای هر هزار نفر است و با استانداردهای جهانی که ۳ تخت به ازای هر هزار نفر فاصله زیادی دارد. 

روانبخش با تاکید براینکه جهش تولید شامل حوزه بهداشت و درمان نیز می‌شود، ادامه داد: «به نظر بنده موضوع جهش تولید با مشارکت مردم که مقام معظم رهبری مطرح کردند، شامل حوزه بهداشت‌ و سلامت نیز می‌شود. بنابراین باید تعداد تخت‌های بیمارستانی را افزایش داد و نیروی انسانی یعنی پزشک متخصص و پرستار تربیت کرد.»

این منتخب قم در مجلس دوازدهم افزود: «به نظر من شهرک سلامت که با کمک بخش خصوصی در حال انجام است می‌تواند کمک شایانی در تحقق شعار سال هم داشته باشد. قاعدتاً چنین بیمارستانی با این حجم از فعالیت که می‌تواند به کشورهای همسایه نیز سرویس بدهد، می‌تواند نقش موثری برای جلوگیری از خروج ارز و در مرحله بعد جذب ارز برای کشور داشته باشد.»

روانبخش در پایان با اشاره به حمایت از این پروژه در مجلس تاکید کرد: «انشالله تلاش خواهیم کرد که مجلس در جهت بهبود و ارتقای شاخص بهداشت و سلامت، گام های موثری بردارد و ریل گذاری خوبی در این جهت داشته‌ باشد.» 




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8739
اخبار مرتبط

نظرات شما