رئیس جمهور: از ارتقای تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی با پاکستان استقبال می‌کنیم

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی متکی بر پیوندها و نزدیکی‌های عمیق تاریخی و فرهنگی استوار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی، از ارتقای سطح تعاملات و مناسبات دوجانبه، با کشور پاکستان استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در گفتگوی تلفنی با آقای «محمد شهباز شریف»، ضمن تبریک مجدد انتخاب وی به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان، اظهار امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های فیمابین ملت و دولت دو کشور در دوره جدید، با اراده و تدبیر سران تهران و اسلام‌آباد بیش از پیش در عرصه‌های مورد علاقه گسترش یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی متکی بر پیوندها و نزدیکی‌های عمیق تاریخی و فرهنگی استوار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی، از ارتقای سطح تعاملات و مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان استقبال می‌کند.

آیت الله رئیسی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید پاکستان بتواند در جهت پیشرفت و رشد بیش از پیش این کشور گام‌های بلند و موفقی بردارد و از خداوند متعال موفقیت وی و دولت جدید و سعادت و بهروزی مردم شریف پاکستان را مسئلت کرد.

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن قدردانی از ابراز لطف و تبریکات رئیس جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین در پرتو اراده سران و مساعی مشترک مسئولان دو دولت بیش از پیش در همه ابعاد ارتقا یابد.

نخست وزیر پاکستان ابراز اطمینان کرد که دو کشور با تکیه بر پیوندهای عمیق دوستی مردم ایران و پاکستان می‌توانند گام‌های موثری در مسیر بالفعل کردن ظرفیت‌های متنوع موجود در مسیر تامین منافع متقابل بردارند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8584
اخبار مرتبط

نظرات شما