هفت نکته در خصوص تنبیه قاطعانه صهیونیست‌ها

هفت نکته قابل تامل در خصوص اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران جهت تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند زوایای پیدا و پنهان عملیات بزرگ صورت گرفته از سوی ایران را بهتر به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، دقایق پایانی روز شنبه خبر آغاز عملیات جمهوری اسلامی ایران جهت تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی در صدر رسانه‌ها قرار گرفت. خبری که توجه همه دنیا را به خود جلب کرد. در همین خصوص توجه به برخی نکات می‌تواند ابعاد و اهمیت این اقدام را به شکل بهتری روشن نماید.

یکم؛ این اولین رودررویی آشکار ایران و رژیم جعلی صهیونیستی بوده و از همین جهت ارزش تاریخی بالایی دارد. حملات موثر به عمق خاک سرزمین های اشغالی از سال ۱۹۶۷ آرزوی محقق ناشده کشورهای اسلامی بوده که اکنون مهد مقاومت اسلامی منطقه آن را به واقعیت تبدیل کرد. برای اولین بار پرنده‌های نظامی ایران بر فراز مسجدالاقصی دشمنان این مکان مقدس را مورد حمله قرار دادند.

دوم؛ این حمله در پی حمله ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان انجام شد وعده صادق جمهوری اسلامی ایران در تنبیه متجاوز را به نمایش گذاشت.

بنیامین نتانیاهو تلاش داشت تا با حمله به ساختمان دیپلماتیک ایران از زیر فشار شکست سنگین خود در غزه فرار کرده و افکار عمومی چندپاره جامعه صهیونیستی را به پیروزی‌های نمایشی جلب کند، اما تنبیه قاطعانه رژیم صهیونیستی دست کابینه افراطی نتانیاهو را از این دستاوردسازی‌ تهی کرد.

سوم؛ حمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین حمله راهبردی به رژیم پس از عملیات هفت اکتبر تلقی می‌شود. اگر عملیات طوفان‌الاقصی به محبوبیت مضاعف گروه‌های مقاومت فلسطینی ختم شد عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران به گسترش بدنه مردمی ایران در منطقه کمک شایانی خواهد کرد. در حوزه راهبردی نیز هر دو عملیات حیثیت و هیمنه ساختگی رژیم را از بین برد.

چهارم؛ عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی انجام شد که پیش از انجام آن رسانه‌های جهانی از قریب الوقوع بودن آن گزارش می‌دادند. آماده باش حداکثری رژیم صهیونیستی و حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی آمریکا و دیگر کشورهای دوست رژیم، این گمانه را ایجاد کرده بود که اقدام نظامی ایران توسط سامانه‌های این رژیم و متحدانش خنثی شود. اما علی رغم انتظار صهیونیست‌ها برای مقابله با سلاح‌های ایران تصاویر زیادی از برخورد برق آسای پهپادها و موشک‌های کشورمان به اهداف نظامی تعیین شده و شکست سیستم‌های دفاعی آمریکا و انگلیس گزارش می‌دهد. گستردگی عملیات انجام شده، دقت و نقطه‌زنی آنها، صهیونیست‌ها را با شوک و غافلگیری مواجه کرد.

پنجم؛ اقدام تنبیهی صورت گرفته از مبدا ایران به مقصد سرزمین‌های اشغالی با گستردگی جغرافیایی در هر دو منطقه همراه بود که به خوبی گویای آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای هر شرایطی بوده است.

ششم؛ اطلاعیه زودهنگام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز عملیات ترکیبی علیه اسرائیل، ساعت‌ها پیش از رسیدن موشک‌ها و پهپادها به سمت سرزمین‌های اشغالی، سطح آمادگی، اعتماد به نفس و اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن تنبیه و استحکام ساخت درونی کشور را نشان می‌دهد.

هفتم؛ استفاده از صدها موشک و پهپاد در عملیات اخیر و سنگینی آتش تنبیه، احتمالا مقامات رژیم صهیونیستی را به این درک خواهد رساند که هر گونه واکنش و پاسخ به تهران می‌تواند زمینه را برای ضربات مهلک‌تر ایران به اسرائیل فراهم آورد.

شواهد اولیه و اخبار رسانه‌های غربی که از عدم پشتیبانی بایدن از رژیم صهیونیستی در صورت اقدام تجاوزکارانه این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد که در صورت صحت نشان از فهم این مهم توسط اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی دارد. اکنون مقامات رژیم باید تصمیم بگیرند که قصد دارند به استقبال نابودی پیش از روز موعود بروند یا با پذیرش تاوان جنایت حمله به کنسولگری ایران، در سیاست‌های غیرعاقلانه خود تجدید نظر خواهند کرد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8748
اخبار مرتبط

نظرات شما