رگبار باران و رعد و برق کشور را فرا می گیرد

طابق پیش بینی سازمان هواشناسی، رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش باد شدید موقتی از امروز (شنبه) اکثر مناطق کشور را فرا می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، امروز شنبه در شرق سواحل دریای خزر شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، همچنین در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی واقع در استان های چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، مناطقی از یزد و کرمان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

یکشنبه در شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و بعد از ظهر در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش رخ خواهد داد.

دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. همچنین از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، بارش در استان های بوشهر و فارس آغاز خواهد شد.

سه شنبه با تقویت این سامانه بارشی در استان های بوشهرف فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جزایر خلیج فارس، رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود. همچنین سه شنبه بعد از ظهر در مناطقی از مرکز دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می دهد.

چهارشنبه این وضعیت در استان های فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و جنوب خراسان جنوبی رخ خواهد داد. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

امروز نیمه شرقی دریای خزر و از امروز تا دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

برپایه این گزارش، آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت 19 و کمینه دمای آن هشت درجه سانتی گراد است.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8743
اخبار مرتبط

نظرات شما