تقدیر وزرای صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت از بانک مرکزی بابت تامین مناسب ارز

وزرای صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت در اظهارنظرهای جداگانه از عملکرد بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو، مواد اولیه، کالاهای اساسی و ضروری کشور تقدیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، وزرای صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت در اظهارنظرهای جداگانه از عملکرد بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو، مواد اولیه، کالاهای اساسی و ضروری کشور تقدیر کردند.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت در ارتباط با این موضوع گفت: از جمله فعالیت‌های موفق دولت، تحقق سیاست‌های دولت در متنوع‌سازی سبد صادراتی کشور؛ تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به ۴ میلیارد دلار در سال برنامه ریزی شده بود.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی نیز در رابطه با اقدامات بانک مرکزی در حوزه وزارت کشاورزی گفت: تسهیل تخصیص و تامین ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی به بیش از ۱۴ میلیارد در سال گذشته و ادامه تامین در سال جاری با پشتوانه قوی بانک مرکزی صورت خواهد گرفت.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت نیز گفت: تامین و تخصیص ۴.۳۵۰ میلیارد دلار برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال گذشته که رشد حدود ۳۰ درصدی نسبت به رقم هدف در سال ۱۴۰۲ دارد. تامین ارز دارو امسال هم با قدرت ادامه دارد و وزارت بهداشت مشکلی در تأمین ارز نخواهد داشت.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8734
اخبار مرتبط

نظرات شما