یک اقتصاددان مطرح کرد؛

عملکرد مطلوب بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز و اجرای سیاست‌ها

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه سال گذشته بانک مرکزی از توان خود برای مدیریت بازار ارز استفاده کرد و توانست کارنامه خوبی داشته باشد، گفت: بانک مرکزی در سال گذشته موفق شد برای اولین بار موسسات مالی و اعتباری مشکل‌زا را به گونه‌ای ساماندهی کند که مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، کامران ندری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه ساماندهی بانک‌ها کار بسیار مشکلی در ایران است، افزود: ساماندهی ۸ بانک ناتراز و همچنین انحلال سه موسسه اعتباری آن هم در شرایطی که بحرانی به وجود نیامد یکی از دستاوردهای خوب بانک مرکزی محسوب می‌شود.

این کارشناس اقتصادی معتقد است سال گذشته بانک مرکزی از توان خود برای مدیریت بازار ارز استفاده کرد و توانست کارنامه خوبی داشته باشد. نوسانات نرخ ارز در سال گذشته کمتر از میزان تورم بود و این موضوع یکی از عوامل کاهش نرخ بود.

به گفته وی، کنترل نرخ نقدینگی نیز از دیگر عوامل کاهش تورم محسوب می‌شود که بانک مرکزی با کاهش آن توانست اثر افزایش اختیارات خود را به خوبی نشان دهد.

ندری تصریح کرد: بانک مرکزی همه تلاشش را کرد تا بتواند مهار تورم را انجام دهد و آمارها نشان داد که این اقدام انجام شده است. بعید بود اگر فرد دیگری مدیریت بانک مرکزی را بر عهده می‌گرفت عملکردی بهتری داشت.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8700
اخبار مرتبط

نظرات شما