سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران در جنوب، نوار شرقی و شمال‌غرب کشور/ وزش باد شدید در برخی مناطق

سازمان هواشناسی کشور از بارش باران طی امروز در جنوب، نوار شرقی و شمال‌شرق، مناطقی از شمال‌غرب و غرب سواحل دریای خزر خبر داد و اعلام کرد: برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز کشور و دامنه‌های زاگرس وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز (شنبه ۱۹ اسفند) در جنوب و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های هرمزگان، کرمان، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش باران رخ می‌دهد.

همچنین در مناطقی از شمال‌غرب، غرب سواحل دریای خزر و شمال‌شرق بارش پراکنده و برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز کشور و دامنه‌های زاگرس وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش امروز در نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان است؛ همچنین امروز با توجه به شدت ناپایداری جو در جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

فردا (یکشنبه ۲۰ اسفند) در شمال‌غرب، غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، جنوب‌شرق و نوار شرقی کشور بارش‌ها گاهی همراه با وزش باد رخ خواهد داد.

روز دوشنبه (۲۱ اسفند) در بیشتر مناطق کشور به جز نوار غربی و جنوب شرق کشور بارندگی خواهیم داشت.

روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال‌شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش و در نوار شرقی کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است. اواخر وقت روز سه شنبه این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

طی این مدت بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی و شرقی کشور با رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید همراه است.

روز چهارشنبه (۲۳ اسفند) در جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام برقرار خواهد بود.

دریای خزر امروز و دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و فردا مواج است.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری گاهی ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش باران و مه رقیق پیش‌بینی شده است که همین شرایط فردا نیز تداوم خواهد داشت. کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت صفر و ۱۰ درجه سانتیگراد است.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8603
اخبار مرتبط

نظرات شما