مربی تیم والیبال بانوان سایپا: با همدلی و هم‌رنگی قهرمان شدیم

مربی تیم والیبال بانوان سایپا گفت: همدلی، هم‌رنگی و بی‌حاشیه بودن از دلایل اصلی قهرمانی تیم در کنار مدیریت خوب نیلوفر حجتی سرمربی تیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، مرضیه کریمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا پس از کسب عنوان قهرمانی تیم سایپا با شکست مهرسان در لیگ برتر والیبال زنان، اظهار کرد: سایپا در فصل گذشته مقام سومی را کسب و امسال هم کادر فنی این تیم کامل تغییر کرد. از روز اول تیم را با هدف قهرمانی بستیم. باید از مسئولان باشگاه تشکر کنم که چنین شرایطی را در اختیار سرمربی گذاشتند تا بهترین بازیکنان را جذب کند.

وی افزود: در سایپا رابطه عاطفی بسیار خوبی میان سرمربیان و بازیکنان برقرار بود. تمامی تیم‌های اول تا چهارم لیگ برتر به دنبال جذب بازیکنان ما بودند و قبل از ما تیم‌های خود را بسته بودند. بازیکنان ما به دلیل رابطه دوستانه و عاطفی که با نیلوفر حجتی سرمربی تیم سایپا داشتند، در این تیم ماندند.

 

 

مربی تیم والیبال زنان سایپا عنوان کرد: گام اول قهرمانی ما با جذب بازیکنان خوب، باسابقه و بااخلاق کشورمان برداشته شد و بعد از آن باشگاه امکانات خوبی همچون تغذیه، اسکان و پرداخت به موقع قراردادها را مهیا کرد. مشکل مالی نداشتیم اما با رفتن محمدحسن محمدزاده مدیرعامل سایپا دیزل مقداری در پرداخت‌ها مشکل پیش آمد ولی باز هم حمایت باشگاه از ما خیلی خوب بود.

وی یادآور شد: یکی از دلایل قهرمانی تیم همدلی و همرنگ بودن ما باهم بود، بسیار دوستانه و بی‌حاشیه بودیم. نیلوفر حجتی به دلیل مدیریتی که داشت و البته با وجود بازیکنان بااخلاقی، تیم را امسال به خوبی هدایت کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: در نیم فصل اول با شکست سایپا برابر سپاهان، تیم دچار افت روحی شدید شد و بازیکنان در حباب روحی چند روزه فرو رفتند، چرا که آمادگی ذهنی برای باخت را نداشتند اما توانستیم همه چیز را خوب مدیریت کنیم. جلسه به جلسه به کیفیت قبل برگشتیم. در نیم فصل دوم سپاهان را شکست دادیم.

وی تاکید کرد: وضعیت بدنی بازیکنان ما بسیار خوب بود و آسیب دیدگی نداشتیم. تنها مونا خواجه کلایی در تمرینات توپی به دلیل برخورد با یک بازیکن آسیب دید. بچه‌های ما خیلی خوب وزنه می‌زدند و آمادگی بالایی داشتند. در ورزش حرفه‌ای بازیکن دو تا سه ساعت در اختیار تیم است و وقتی بازیکن به آن درجه از حرفه‌ای بودن برسد با خواب و تغذیه مناسب می‌تواند به اوج عملکرد برسد. اگر بازیکن از تغذیه و خواب خوب برخوردار نباشد به دلیل تخلیه ذخیره انرژی آسیب می‌بینید و بدن خالی می‌کند و حتی می‌تواند با از دست دادن عضله مواجه شود.

مربی تیم والیبال زنان سایپا ادامه داد: اما بازیکنان ما حرفه‌ای هستند. هرچند هنوز با دنیای حرفه‌ای والیبال خیلی فاصله داریم و من با دیگر بازیکنان ایران مقایسه می‌کنم و می‌گویم که حرفه‌ای و از نظر روحی قوی و جنگنده هستند. در یک سری مواقع افت ما روحی بود نه بدنی و به دلیل دست کم گرفتن حریف بود. در نهایت بچه‌های ما توانستند برگردند و امتیازات را جبران کنند و بازی را به نفع خود به پایان برسانند.

وی درباره سوم مشترک شدن تیم والیبال زنان ذوب آهن اظهار کرد: ذوب آهن در این فصل وضعیت مالی خوبی نداشت و به دلیل وضعیت قراردادها مانند فصل‌های گذشته نبود. در دهه ۸۰ بازیکن ذوب آهن بودم و ۲ قهرمانی را با این تیم تجربه کردم. ذوب آهن در دهه ۸۰ و ۹۰ در اوج بود. بازیکنانی بودند که فقط برای این تیم بازی می‌کردند اما امسال بسیاری از بازیکنان به دلیل مشکلات مالی به سپاهان پیوستند و در تیم‌های دیگر پخش شدند.

 

 

کریمی اضافه کرد: بسیاری از والیبالیست‌ها در جامعه ما در کنار همسران خود نان‌آور خانواده هستند و بازیکنان مجرد هم به دلیل مشکلات مالی نیاز به مبلغ قراردادهایی که با باشگاه‌ها می‌بندند، دارند و به همین دلیل مبلغ قراردادها اهمیت دارد. هرچند تفاوت دستمزدها با مردان زیاد است اما امسال شرایط بهتری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مهرسان تیم باانگیزه و خوبی بود، یادآور شد: این تیم سرمربی باتجربه‌ای داشت که در شرایط حساس تصمیمات خوبی می‌گرفت. هرچقدر بازیکن جنگنده باشد، تجربه جای خود را دارد. در یک جایی تجربه بیشتر از انگیزه به درد می‌خورد. ما از بازیکنان باتجربه‌ای برخورداریم. در بسیاری از تیم‌ها بازیکنان جوان خیلی خوبی به کار گرفته شدند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8614
اخبار مرتبط

نظرات شما