شروع مسابقات تنیس مسترز هزار امتیازی مونته کارلو با غیبت رافائل نادال

رقابت‌های تنیس مسترز هزار امتیازی مونته کارلو از امروز در موناکو آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، مسابقات تنیس در سطح جهان در چهارچوب‌ها و ترنومنت‌های مختلفی برگزار می‌شود که هر کدام جذابیت و اهمیت خاص خود را دارند. در راس این رقابت‌ها مسابقات چهارگانه گرنداسلم است و پس از آن رقابت‌های پایان فصل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی در رتبه بعدی با اهمیت‌ترین رقابت‌های تینس قرار دارد که جوایز قابل توجه و امتیاز بالا از عوامل اهمیت این تورنمنت‌ها است.

از امروز در منطقه مونته‌ کارلو در کشور موناکو شاهد برگزاری سومین مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سال ۲۰۲۴ هستیم و ستارگان تنیس جهان در مسترز مونته کارلو با قدمت ۱۲۷ به دنبال شروعی پرقدرت در یک فصل فشرده و پرهیجان هستند. رقابت‌های زمین‌های خاکی امسال از این جهت که المپیک پاریس ۲۰۲۴ نیز در رولان گاروس برگزار می‌شود، اهمیتی ویژه پیدا کرده و بازیکنان بزرگ تلاش می‌کنند با حضور در تورنمنت‌های مهم پیش روی خود را برای بزرگترین رویداد ورزشی جهان آماده نمایند.

امسال شاهد برگزاری دوره ۱۱۷ مسترز مونته کارلو هستیم که غیبت رافائل نادال یکی از مهم‌ترین اتفاقات این تورنمنت است؛ قهرمان ۱۱ دوره رقابت‌ها که به دلیل مصدومیت از اوایل سال ۲۰۲۴ در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده، ۲ روز پیش به علت مصدومیت از ناحیه شکم، از این تورنمنت انصراف داد تا بازگشتش به میادین باز هم به تعویق بیفتد.

نواک جوکوویچ مرد اول تنیس جهان شانس اول کسب قهرمانی این دوره است که در سال ۲۰۲۴ در کسب جام‌های مهم، مقابل یانیک سینر و کارلوس آلکاراس ناموفق بوده و اصلاً دوست ندارد از کورس رقابت‌ با همتایان جوان خود عقب بماند. قهرمان ۲ دوره مونته کارلو هم‌چنین در سه دوره اخیر این تورنمنت نتوانسته از دور سوم فراتر برود و در صورت قهرمانی در این ترنومنت، تعداد عناوین خود در رویدادهای ۱۰۰۰ امتیازی مسترز را به رکورد دست نیافتنی ۴۱ قهرمانی خواهد رساند.

اما یانیک سینر که اخیراً به رتبه دوم رده‌بندی جهانی نیز رسیده حالا قصد دارد تا کامیابی‌های خود در زمین هارد را در مسابقات خاک نیز تداوم ببخشد. بعد از قهرمانی در گرند اسلم اوپن استرالیا و مسابقات روتردام، سینر سرانجام در نیمه‌نهایی ایندین ولز متوقف شد اما بلافاصله با فتح مسترز مایمی این شکست را جبران کرد تا در اوج آمادگی راهی مونته کارلو شود.

با انجام قرعه‌کشی مسابقات، نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس، مرد سوم تنیس جهان در بالای جدول قرار گرفتند و در صورت پشت سر گذاشتن رقبا می‌توانند یکدیگر را در نیمه‌نهایی ملاقات کنند.

مدافع عنوان قهرمانی این دوره نیز آندری روبلف مرد ششم تنیس جهان است که سال گذشته با غلبه بر هولگر رونه در دیدار پایانی اولین عنوان مسترز خود را کسب کرد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8720
اخبار مرتبط

نظرات شما