هشدار مدیریت بحران؛ ضرورت پرهیز از سفر غیرضروری و تردد در بستر رودخانه‌ها

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به صدور هشدار نارنجی و قرمز در ۲۴ استان از مردم خواست از سفر غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حسین ظفری درباره هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی برای روزهای سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور گفت: در استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، لرستان هشدار قرمز و همچنین استان های مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، تهران، البرز، همدان، مازندران، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی (۲۴ استان) هشدار نارنجی اعلام شده است.

وی از آماده باش کامل در استان های سطح قرمز خبر داد و افزود: مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو و این موارد به استان های تحت تاثیر ابلاغ شده است، ابلاغ دستورالعمل استقبال ایمن بهار و آمادگی تمام دستگاه های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران ، تشکیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان ها و شهرستان ها ، ابلاغ و اطلاع رسانی هشدارهای هواشناسی به همراه توصیه های ایمنی از طریق ادارات کل مدیریت بحران استان ها، صداوسیما و مطبوعات محلی، فرمانداریها، بخشداریها، دهیاری ها و غیره همچنین با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت نیرو مدیریت سد ها و آب بندها با درصد پرشدگی بالا با رهاسازی آب از چهارشنبه هفته گذشته در حال انجام است.

 

 


در حاشیه و بستر رودخانه ها مستقر نشوید

وی در ادامه توصیه هایی را به شهروندان این استان‌ها کرد و گفت: از سفرهای غیر ضروری در بازه زمانی هشدار اجتناب کنید، به هیچ عنوان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب، زمین لغزش و رانش است مستقر نشوید.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خطاب به عشایر منطقه گفت: عشایر و دامداران به هشدارهای صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، مسیلها و آبراهها توجه کنند.

وی همچنین درباره علاقمندان به کوهنوردی اظهار داشت: کوهنوردان از صعود به کوهستان در این مدت پرهیز کنند، همچنین تورهای تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب اعزام نشوند.

ظفری گفت : توجه به دستورات پلیس و دستگاه های عملیاتی از جمله راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و عدم تردد از مسیرهای فرعی به دلیل انسداد جاده های اصلی از جمله توصیه های مهم است.

وی در بخش دیگر از توصیه هایش افزود: نماندن در زیر درختان و یا مکان هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، عدم عبور از سازه های تقاطعی و پل های رودخانه های سیلابی از جمله دیگر توصیه ها به مردم است.

ظفری در پایان از هموطنان درخواست کرد که اطلاعات شرایط جوی را از طریق رسانه ملی و سایر کانالهای ارتباطی مطمئن شوند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8640
اخبار مرتبط

نظرات شما