معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت مدارس تا ۲۸ اسفند/ زمان اعلام نتایج آزمون آموزگاری

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون استخدام آموزگاری گفت: نتایج اولیه آزمون بین ۱۴ تا ۲۰ فروردین اعلام می شود و تا ۲۸ اردیبهشت مرحله ارزیابی تکمیلی هم تمام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حمید طریفی در نشست امروز با بیان اینکه ما معاونت ابتدایی را نظام آموزش ابتدایی می‌بینیم که ماموریت آن ارتقای نظام علم و فناوری در کشور است، گفت: جایگاه، اهمیت، ضرورت و توجه به این نظام را باید احیا کنیم.

وی با بیان اینکه یک برنامه تحولی اساسی را با همکاری سایر معاونت‌ها دنبال خواهیم کرد، افزود: نگاه ما یک نگاه سیستمی است تا عناصر و ذی‌نفعان را در محیط پیرامون نظام آموزشی کشور درگیر کنیم.

طریفی در موضوع بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی را از جمله موضوعاتی دانست که دستگاه‌های دیگر برای رفع آن باید همکاری کنند.

معاون آموزش ابتدایی افزود: سه حوزه را به عنوان موضوع فعالیت تعیین شده که شامل موضوعات کارکردی و مهارتی است و مدارس و معلمان ما می‌توانند بجای تکالیف نوشتاری از این فعالیت ها استفاده کنند.

طریفی گفت: فرصت‌های متنوع یادگیری یکی از موضوعاتی است که ذیل آن همراستا با ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، دانش‌آموزان می‌توانند در قالب متن یا ویدئو تولید محتوای خود را برای مدارس ارسال کنند. ممکن است دانش‌آموزان در مراسم‌های ماه رمضان شرکت کنند، یا یک فعالیت ورزشی و ... انجام می‌دهند  که خود به عنوان فعالیت مهارتی به شمار می رود.

وی نوروز و داستان را موضوع دوم عنوان کرد که طی آن دانش‌آموزان می‌توانند داستان‌خوانی و داستان‌گویی کنند.

معاون آموزش ابتدایی موضوع سوم را که به عنوان فعالیت نوروزی به شمار می رود را  دوستی با محیط زیست نام دارد نام برد که در همین راستا دانش آموزان فعالیت‌های زیست‌محیطی را می‌توانند به مدارس ارسال کنند.

طریفی درباره آزمون استخدام آموزگاری گفت: حدود ۶۳۶ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند که ۲۸ هزار نفر را به عنوان آموزگار ابتدایی جذب می کنیم و ۱۱۶۸ نفر آموزگار استثنایی هستند. نتایج اولیه آزمون بین ۱۴ تا ۲۰ فروردین اعلام می شود و تا ۲۸ اردیبهشت مرحله ارزیابی تکمیلی هم تمام می شود.

معاون آموزش ابتدایی به فعالیت‌های فعالیت‌های اخیر این معاونت اشاره کرد و گفت: در طرح شهید همت تا کنون ۱۸۰ هزار معلم آموزش دیده اند که این طرح برای توانمندسازی معلمان در حال انجام است

طریفی با بیان اینکه از سال گذشته به صورت آزمایشی ۸ هزار مدرسه با اجرای برنامه زبان‌آموزی دانش‌آموزان تحت پوشش قرار داده شدند، افزود: بسته‌های زبان‌آموزی طراحی شده تا سواد خواندن و تقویت مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان و تقویت زبان و ادبیات فارسی به عنوان زبان معیار آموزش در بین دانش آموزان ارتقا یابد.

طریفی به جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی اشاره کرد و گفت: این موضوع در برنامه دوم توسعه تبصره ۶۲، مطرح شد و در برنامه‌های توسعه به آن پرداخته شده است و حالاهم در برنامه هفتم توسعه به این موضوع پرداخته شده است.

وی با اشاره به تکالیف وزارت آموزش و پرورش در این موضوع اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه‌ای با عنوان انسداد مبادی بی‌سوادی و جذب بازماندگان از تحصیل تنظیم شده تا در راستای ماموریت و تکلیفی که داریم پیش‌دستی کرده باشیم.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8609
اخبار مرتبط

نظرات شما