تیم ملی تنیس روی میز چگونه المپیکی می‌شود؟

رئیس فدراسیون تنیس روی‌میز گفت: بخت نخست رزرو تیمی المپیک هستیم. اگر تیمی انصراف دهد ما به سهمیه تیمی می‌رسیم اما محال است که تیمی انصراف دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، مهردادعلی قارداشی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات جهانی کره جنوبی، اظهار کرد: عملکرد بچه‌ها در این مسابقات خیلی خوب بود و ما از رده ۲۷ دنیا به رده ۱۶ جهان صعود کردیم. در این سطح واقعا تیم ملی تنیس روی میز ما شاهکار کرد و این عملکرد بی‌سابقه بود.

وی افزود: با عملکرد بسیار عالی برادران عالمیان و امیرحسین هدایی نتیجه آن را دیدیم که الان جزو ۱۶ تیم برتر جهان و بخت نخست رزرو تیمی المپیک هستیم. امیدوارم این موفقیت‌ها برای کسب سهمیه به ویژه در آسیایی میانه ادامه داشته باشد. اگر تیمی انصراف دهد ما به سهمیه تیمی می‌رسیم اما محال است که تیمی انصراف دهد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: در مسابقات قهرمانی جهان کره جنوبی ۲۰۰ کشور دنیا از ۵ قاره جهان مسابقه دادند و در نهایت ۴۰ تیم منتخب به فینال جام جهانی راه یافتند که مدعی و قوی بودند و نتایج ما نسبت به دوسال قبل، بی‌نظیر بود. نسبت به ۸۰ سال گذشته در مسابقات جهانی شاهکار تاریخی کردیم.

وی ادامه داد: این مسابقات دومین بار است که به این صورت برگزار می‌شود. تیم ملی تنیس روی میز بانوان در رده ۹۶ دنیا بود که به تدریج و با پایان تحریم‌ها و با وجود مشکلات و سختی‌ها توانستیم تیم را به رده ۴۰ دنیا برسانیم. اگر بچه‌ها بتوانند به مسابقات بیشتری بروند می‌توانند به رده سی‌ام هم برسند.

قارداشی گفت: در بخش بانوان بسیار امیداوریم که در انفرادی به سهمیه المپیک برسیم. در سه دوره گذشته دو بار توسط ندا شهسواری به سهمیه رسیدیم. چون کشورهای دیگر میزبانی‌های زیادی دارند و خیلی تمرین می‌کنند کسب سهمیه دشوار است اما ما در بخش بانوان شانس رسیدن به سهمیه را داریم.

وی یادآور شد: در بخش مردان هم شانس کسب سهمیه را داریم. نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی ۴۹ است و حریف قزاقستانی وی ۴۰ است و نوشاد می‌تواند او را شکست دهد و خود را به این رنکینگ نزدیک کند.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8605
اخبار مرتبط

نظرات شما