اسکندریون: با مدال آسیایی و سهمیه المپیک فاصله زیادی نداریم

رئیس کمیته شنا درباره وضعیت ملی‌پوشان این رشته گفت: هدف اصلی ما در حال حاضر کسب مدال در پیکارهای قهرمانی آسیا در فیلیپین است که امکان کسب سهمیه المپیک نیز در آن وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حمید اسکندریون روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص حضور ملی‌پوشان شنای ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: مهرشاد افقری و سامیار عبدلی که بهترین ورزشکاران رشته شنا در ایران هستند را برای این رقابت‌ها اعزام کردیم. قبول داریم که سطح شنای ایران با رقبای جهانی فاصله دارد و نمی‌توانیم از چنین اعزام‌هایی توقع کسب مدال داشته باشیم. هدف اصلی ما از اعزام ملی‌پوشان به این رقابت‌ها کسب تجربه بیشتر بود که برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شوند.

وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی آسیا در فیلیپین که چند روز دیگر آغاز می‌شود، برخی حریفان سرسخت و بزرگ حضور ندارند و شانس کسب مدال نمایندگان کشورمان وجود دارد. افقری توانست در رقابت‌های قهرمانی جهان رکورد ایران را در ۱۰۰ متر پروانه بشکند و سامیار نیز تقریبا رکوردهای خودش را ثبت کرد. با عملکرد خوبی که از ملی‌پوشان دیدیم، امید به کسب مدال آسیایی خیلی بالاتر رفت.

رئیس کمیته شنا ایران با اشاره به در پیش بودن بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: کسب رکوردهای ورودی المپیک در این دوره بسیار سخت‌ شده چرا که تعداد نفرات حاضر در المپیک را بسیار محدود کردند. در حال حاضر برخی ملی‌پوشان که شانس کسب سهمیه را دارند، کمتر از ۲ ثانیه با رکورد مورد نیاز فاصله دارند.

وی افزود: تا اواخر خرداد برای کسب سهمیه المپیک زمان داریم. یک رکورد برای ورزشکاران مشخص کردیم که هرکسی که آن را ثبت کند، او را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک خرداد اعزام خواهیم کرد. برای سال آینده نیز مسابقاتی که امکان کسب سهمیه المپیک داشته باشند را شناسایی می‌کنیم و برای اعزام ورزشکاران برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

اسکندریون درمورد اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در فیلیپین گفت: در ۳ رده سنی ورزشکاران را برای این رقابت‌ها اعزام خواهیم کردند که تیم ایران به طور کلی ۱۴ نفر خواهد بود. در این رقابت‌ها نیز امکان کسب سهمیه المپیک وجود دارد و با نتایجی که از ملی‌پوشان دیدیم، به کسب مدال آسیایی خیلی امیدوار هستیم.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8524
اخبار مرتبط

نظرات شما