جام ملت‌های آسیا؛‌

درخشان:‌ طارمی خودش را فدای تیم ملی کرد/ باید با برنامه به مصاف ژاپن برویم

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: برای روبرو شدن با تیم ژاپن باید برنامه داشت، کادرفنی تیم ملی باید همه موارد را به دقت مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف و قوت کار را بسنجند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حمید درخشان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به روند دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در جام ملت‌های آسیا تاکید کرد: این بازی دور از انتظار بود و توقع نداشتیم برابر آنها اینگونه دچار مشکل شویم. وقتی قرار است شما با تیمی که از این نوع سبک بازی پیروی می‌کند، دیدار کنید باید با برنامه و طراحی یک استراتژیک مشخص به میدان بروید اما در این بازی این موضوع را ندیدیم و برای برد مجبور شدیم به ضربات پنالتی متوسل شویم.

وی ادامه داد: اجرایی کردن یک برنامه مشخص در زمین بازی با حرف و سخن ممکن نیست، این کار باید در تمرینات، بارها و بارها تمرین شود تا بازیکنان در حین مسابقات و در طول بازی آن را به درستی اجرایی کنند در غیر این صورت در یک بازی پرفشار و با استرس بالا، این تمرکز از بین می‌رود و همان شد که در بازی با سوریه دیدیم.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان یادآور شد: اینکه بگوییم بازیکنان برنامه‌ها را در زمین اجرایی نکردند درست نیست، چرا وقتی در بازی‌هایی که برنده شدیم حرفی نبود اما مقابل سوریه این حرف‌ها مطرح می‌شود؟‌

او در خصوص اخراج مهدی طارمی گفت: اگر مهدی این کار را نمی‌کرد شاید فرصتی برای بازگشت تیم ملی به جام نبود، او خود را فدای تیم کرد ضمن اینکه سرمربی تیم باید برای ۱۰ نفره شدن هم تدابیری داشته باشد چرا که این اتفاق ممکن است در هر بازی رخ بدهد.

درخشان تاکید کرد: در کل بازی قابل قبولی از تیم ملی ندیدیم، ما در این دیدار باید حداقل با ۲ گل برنده می‌شدیم. اگر بازیکن سوریه آن پنالتی را خراب نمی‌کرد سرنوشت بازی چه می‌شد؟‌ در مورد تعویض‌ها هم باید گفت تغییراتی که در بازی مقابل سوریه صورت گرفت کمکی به تیم ملی نکرد و باید امیدوار بود در بازی بعدی این مسائل رخ ندهد.

وی در خصوص تقابل تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن تاکید کرد: برای روبرو شدن با این تیم باید برنامه داشت، کادر فنی تیم ملی باید همه موارد را به دقت مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف و قوت کار را بسنجند. این نکته مهم است که هر دو تیم شناخت کاملی از هم دارند و سایر موارد به مسائل فنی باز می‌گردد.

او در مورد اینکه شانس کدام تیم بیشتر است، گفت: شانس ژاپن به مراتب بیشتر است اما این فرصت را داریم با تفکر و نوع بازی این فضا را تغییر بدهیم.

گفتنی است طبق برنامه جام‌ملت‌های آسیا، تیم ملی ایران روز شنبه ۱۴ بهمن و از ساعت ۱۵ باید به مصاف ژاپن برود،‌ دیداری که یک غایب بزرگ به نام مهدی طارمی دارد. برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲:
تاجیکستان - اردن (ساعت ۱۵، ورزشگاه احمد بن علی)
استرالیا - کره جنوبی (ساعت ۱۹، ورزشگاه الجنوب)

برنده دیدار دو تیم روز ۱۷ بهمن از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم می‌روند.

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲:
ایران - ژاپن (ساعت ۱۵، ورزشگاه اجوکیشن سیتی)
قطر - ازبکستان (ساعت ۱۹، ورزشگاه البیت)

برنده دیدار دو تیم نیز روز ۱۸ بهمن‌ماه و از ساعت ۱۸:۳۰ برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8444
اخبار مرتبط

نظرات شما