بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم قم؛

شهربازی بوستان فدک افتتاح شد

شهربازی بوستان فدک بعد از سال‌ها مجدداً تجهیز و به روی مردم قم باز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، پیام جوادیان  در مراسم افتتاحیه شهربازی بوستان فدک قم که شامگاه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۴ سرانه فضای سبز شهر قم به ازای هر شهروند قمی سیزده متر بود اما  امروز به بیست و یک متر رسیده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ فقط شهربازی بوستان فدک در قم وجود داشت که در وضعیت نامطلوبی قرار داشت اما امروز سورتمه و تله سیژ و شهربازی بوستان‌های غدیر و علوی، باغ پرندگان و امشب شهربازی بزرگ بوستان فدک واقع در میدان ۷۲ تن برای استفاده شهروندان ایجاد شده است.

وی گفت: پس از سال‌ها  یک مجموعه با دستگاه‌های غیراستاندارد تحویل داده شد که بیش از ۱۵۰ درخت تنومند آن از بین رفته بود و نزدیک ۵۰۰ کامیون نخاله و پسماند از آن خارج شد و حتی کابل‌های برق را خارج کرده بودند.

جوادیان بیان داشت: در نهایت شهربازی بوستان فدک با انعقاد قراردادی به بخش خصوصی واگذار شد و آنان به مدت سه سال تلاش کردند و با توان مناسب پای کار ایستادند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم افزود: با توجه به اینکه عمده وسایل بازی وارداتی بود این مجموعه موفق به اخذ استانداردهای لازم از مراجع ذی صلاح شد.

لازم به ذکر است  فاز نخست شهربازی بوستان فدک بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم قم افتتاح شد و فاز دوم نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

برای تجهیز و بهسازی شهربازی بوستان فدک بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه شده و با نصب وسایل ورزشی و جایگاه‌های بازی مناسب محیط شادی برای شهروندان فراهم شده است.

این بوستان دارای وسایل بازی و تفریحی و دریاچه، سینما هفت بعدی، کافی شاپ‌ها و اغذیه فروشی‌های متعدد است.

این شهربازی یک مکان تفریحی خاطره‌انگیز و نوستالژیک برای شهروندان قمی محسوب می‌شود و ازاین‌جهت موردتوجه شهروندان است.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8841
اخبار مرتبط

نظرات شما