printlogo


استاد دانشگاه تهران مطرح کرد؛
ضرورت ایجاد تغییر در ادبیات گفتمانی رسانه های انقلابی
ضرورت ایجاد تغییر در ادبیات گفتمانی رسانه های انقلابی
کد خبر: 5458
استاد دانشگاه تهران با بیان این که منطق قدرتمند انقلاب اسلامی باید با زبان روز به جوانان انتقال داده شود، گفت: ضرورت دارد که ادبیات گفتمانی رسانه های انقلابی در راستای کارآیی و نفوذ بیشتر تغییر کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که امروز در کشورمان شاهد هستیم موضوع فقدان سواد رسانه‌ای مناسب است.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از مردم اخبار و اطلاعات و تحلیل‌هایی که در فضای مجازی می‌بینند سریع باور می‌کنند و دشمنان هم از این فرصت بی‌نظیر بهره برده‌اند و مطالب غلط و اطلاعات نادرست خودشان را بین مردم گسترش داده‌اند.

صادقی نسب ابراز داشت: در گام اول نیازمند افزایش سواد رسانه‌ای مردم هستیم که با آموزش‌دادن به مردم در زمینه بهره‌بردن درست از فضای مجازی امکان‌پذیر است.

وی بیان داشت: این آموزش‌ها باید از سطوح پایه آغاز شود، کشورهای غربی روی این موارد خیلی کار می‌کنند و در مدارس خودشان روی انسان‌سازی و افزایش دانش‌های کاربردی برای شهروندان خودشان برنامه‌ریزی کرده و آموزش‌های لازم را می‌دهند.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: ما در این زمینه‌ها ضعیف هستیم و ریشه اصلی ما برآمده از ضعف نظام آموزش‌وپرورش و عدم برآورده کردن توقعات است.

وی با بیان این که نیازمند تغییرات اساسی در محتوای آموزشی هستیم، تصریح کرد: یکی از موضوعات موضوع سواد رسانه‌ای و افزایش قوه تحلیل است که باید در مدارس به کار برود.

صادقی نسب ادامه داد: نیازمند حکمرانی عقلانیت در فضای مجازی هستیم تا جلوی ناهنجاری در این فضا گرفته شود و با برخوردهای قهری نمی‌توان در این فضا نمی‌توان به جایی رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع بازنگری در فعالیت‌های رسانه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: رهبر در سخنرانی اخیر خودشان به ضعف جریان رسانه‌ای اشاره کردند و فرمودند ما در برابر جنگ رسانه‌ای ضعیف عمل کردیم.

صادقی نسب تصریح کرد: این به معنا نیست که کم‌کاری شده بلکه به این معنا است که اثربخش کار نکردیم.

وی ابراز داشت: برای مثال یک تولیدکننده که جنس مرغوبی نیز تولید می‌کند اگر بسته‌ای و سروشکل خوبی به تولید خودش ندهد قطعاً با شکست مواجه می‌شود در عرصه رسانه هم علت شکست در جنگ رسانه به دلیل ادبیات و گفتمانی است که به کار می‌بریم.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: برخی مواقع تیترهای انتخاب می‌شود که نفرت‌پراکنی را گسترش می‌دهد درحالی‌که هدف ما در انقلاب جذب حداکثری است، برای تحقق این هدف باید فعالیت‌ها مستمر باشد.

وی بیان داشت: این که گفته‌های خودمان در پیرامون خودمان و بین طرفدارانمان مورد استقبال قرار بگیرد کافی نیست و نیاز داریم در بین افرادی که در خصوص گفتمان تردید دارند نیز مقبول واقع شود و به‌عبارت‌دیگر پیغام را دریافت کنند.

صادقی نسب ابراز داشت: کلام درست خودمان را باید با ظاهر مناسب به مخاطب ارائه بدهیم و در واقع کاور و پوشش خوبی به اخبارمان بدهیم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی دارای یک منطق قدرتمندی است، تصریح کرد: باید منطق قدرتمند خودمان را با متانت و کارشناسی عرضه کنیم تا جذب حداکثری داشته باشیم.

استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: اثربخشی ما در زمینه رسانه باید افزایش یابد دقیقاً موضوعی که رهبر انقلاب به‌خوبی در سخنرانی اخیرشان به آن اشاره کردند.

وی تصریح کرد: در این عرصه باید از نظر کارشناسان و نخبگان واقعی بهره بگیریم با کارشناس نمایی و نخبه نمایی به جایی نمی‌رسیم.

صادقی نسب ابراز داشت: منطق قدرتمند انقلاب اسلامی باید با زبان روز به جوانان انتقال داده شود تا مورد قبول واقع شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5458