printlogo


مخالفت فرماندار نیویورک با طرح ترامپ
مخالفت فرماندار نیویورک با طرح ترامپ
کد خبر: 5218
همزمان که مقامات اردن از قریب‌الوقوع بودن بازگشت فعالیت‌های اقتصادی دراین کشور خبر می‌دهند، فرماندار نیویورک هشدار داد از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی موج دوم کرونا را در پی خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،آمار ابتلا به کرونا و جان باختگان در اثر این ویروس فراگیر طی ۲۴ ساعت گذشته، در برخی از کشورها کاهش و در برخی افزایش یافت.

عربستان سعودی

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که از دیروز تا به این لحظه، ۳۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا و پنج فوتی جدید در اثر کرونا گزارش شده است.

امارات

وزارت بهداشت امارات نیز از ابتلای ۳۷۶ فرد به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت که در مجموع، ۳۷۳۶ در این کشور مبتلا به این ویروس شده و ۲۰ نفر فوت کرده‌اند. طی یک روز گذشته، چهار تن در اثر کرونا فوت کرده‌اند.

موفقیت اردن در محاصره کرونا

وزیر اطلاع‌رسانی اردن امروز بعد از یک ماه اقدامات سختگیرانه گفت که تا حدودی توانسته‌اند کرونا را در این کشور به ویژه در استان «إربد» محاصره کنند. اردن بعد از چند روز از مشاهده و ثبت کرونا، با کمک ارتش و پلیس أمان، پایتخت را کاملاً قرنطینه کرد و برخی اقلام و مایحتاج ضروری را به در منازل فرستاد.

وزارت اوقاف اردن هم پیش‌بینی کرده که بسته شدن اماکن مذهبی و مساجد در ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت. عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیروز در گفت‌وگویی زنده‌ با تلویزیون گفت که تا بازگشایی دوباره کارخانه‌ها، مراکز تفریحی و مدارس و مساجد و ... چیزی نمانده و با «یکم سختگیری، کرونا میره».

اردن امروز نه مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت کرد و بدین ترتیب، آمار کلی مبتلایان به ۳۸۱ نفر رسید. نه نفر مبتلای کشف شده، همگی از اعضای یک خانواده بودند.

مبتلایان به کرونا در سوریه به ۲۵ نفر رسید

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، شش مورد جدید ابتلا ثبت شده و شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۵ نفر رسیده است.

عراق

در عراق نیز وزارت بهداشت اعلام کرد که مبتلایان و فوتی‌های کرونا طی یک روز گذشته، به ترتیب ۳۹ و دو نفر هستند و در مجموع ۳۹ نفر تا به امروز در عراق به دلیل کرونا فوت کرده و ۱۳۱۸ تن نیز مبتلا شده‌اند.

دانمارک

مقامات دانمارک نیز از ثبت ۱۷۷ مورد جدید خبر دادند و با آمار امروز تاکنون ۵۹۹۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۱۳ تن دیگر فوت کرده‌اند.

تمدید تعطیلی مدارس و تداوم آمار بالای ابتلا در نیویورک

فرماندار نیویورک آمریکا امروز گفت که تعطیلی مدارس تا پایان سال تحصیلی در این ایالت تمدیده شده است. ایالات نیویورک بیشتر آمار مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا را دارد. او گفت که در یک روز گذشته، ۸۶۲۷ نفر کرونا گرفتند و ۷۸۳ نفر نیز در نیویورک فوت کرده‌اند.

طعنه و کنایه با تصمیمات ترامپ

فرماندار نیویورک در مورد درخواست‌ها برای ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی و بازگشت زندگی به روال عالی را به «اعلان پیروزی در مسابقه‌ای که هنوز تمام نشده»، تشبیه کرد. تاکنون ۱۷۲,۳۵۸ نفر از اهالی نیویورک به کرونا مبتلا شده و ۸,۶۲۷ نیز فوت کرده‌اند. 

به نظر می‌رسد اظهارات امروز فرماندار نیویورک در واکنش به مطلب پنجشنبه واشنگتن‌پست است. این روزنامه نوشت که  دولت دونالد ترامپ در حال راه اندازی یک کارگروه است و مأموریت دارد که از اول ماه مه بخش اعظم کسب و کارها شروع به کار کنند.

فرماندار نیویورک گفته، تسریع در بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی، موج دوم کرونا را در پی خواهد داشت.

ترکیه

وزارت بهداشت ترکیه نیز از ثبت ۵۱۳۸ مورد ابتلای جدید خبر داد و آمار کلی تعداد مبتلایان در این کشور به ۵۲۱۶۷ نفر رسید. ۹۵ نفر نیز از دیروز تا به امروز از مبتلایان به کرونا فوت کرده‌اند که با آمار امروز تعدادی کل فوتی‌ها به ۱,۱۰۱ نفر رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5218