printlogo


سعید حجاریان در انتظار «اغتشاش» پس از کرونا!
سعید حجاریان در انتظار «اغتشاش» پس از کرونا!
کد خبر: 5211
آقای حجاریان دیرسالی است که حتی از افتادن گربه از سر دیوار هم نتیجه "شورش" می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سعید حجاریان، فعال چپ و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص طی یادداشتی با عنوان «راه میان‌بُر؟» که اخیراً در یک وبگاه اصلاح‌طلب منتشر شد، در اشاره به ویروس کرونا نوشته است:  "در دوره‌ای که قیمت هر بشکه نفت به‌حدود ۲۰دلار کاهش یافته و شبح مرگ با ویروس کرونا در جهان پرسه می‌زند و شورش‌های اجتماعی-معیشتی در تقدیر کشورهای عقب‌مانده است و تحریم‌ها صورت خشن خود را به‌ رخ‌ کشیده‌اند، سخن گفتن از گام‌های بلند و جهش‌های بزرگ دورنمایی مطلوب تصویر نمی‌کند زیرا راه توسعه پایدار همچنان از آهستگی و پیوستگی می‌گذرد."

*آقای حجاریان دیرسالی است که حتی از افتادن گربه از سر دیوار هم نتیجه "شورش" می‌گیرد.

کما اینکه او پیش از این بواسطه تجمعات سوگواران برای درگذشت یک خواننده جوان هم دعوت به شورش و فشار خیابانی کرد و در جریان سیل ابتدای سال ۹۸ نیز با کنایه از این گفت که مردم هم به مانند سیل در خیابان‌ها جاری خواهند شد!

اکنون و بواسطه کرونا هم کاملا قابل پیش‌بینی بود که "فرماندهان فتنه اقتصادی" با امید بستن به تعطیلی کسب و کار مردم در قرنطینه و سوار شدن این مقوله بر سیاه‌نمایی‌های اقتصادی؛ دوباره نوید اغتشاشات خیابانی و تکرار "آبان ۹۸" را بدهند. (رفتاری که در اثر تأکید و تکرار، می‌توان آنرا به خط‌دهی نیز تعبیر کرد)

در همین زمینه باید اشاره کرد که حجاریان بر اساس یکی از تقریرات خود؛ جامعه ایرانی را "عام‌البلوی" می‌داند و از همین روست که تصور می‌کند روز صفر یا همان طلوع "فتنه اقتصادی" نزدیک است و از این رو حاکمیت و مردم توانایی برنامه‌ریزی‌های کلان ندارند.
فلذاست که می‌بینیم در یادداشت فوق‌الذکر تأکید دارد که "سخن گفتن از گام‌های بلند و جهش‌های بزرگ دورنمایی مطلوب تصویر نمی‌کند"!

ما البته نمی‌دانیم که پیش‌بینی حجاریان محقق خواهد شد یا خیر و اغتشاشاتی نظیر دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ بر سر مسائل اقتصادی به راه خواهد افتاد یا خیر!؟ اما قدر متیقّن آنست که نبایستی به بهانه کرونا و قرنطینه، کار و کاسبی مردم تعطیل و اقتصاد کشور نقش زمین شود.

زیرا در این صورت اساساً کشوری نخواهد ماند که کسی بخواهد بیماری خود را در ذیل حاکمیت عادل آن بصورت رایگان درمان کند.

از همین رهگذر بایستی به مسئولان امر هشدار داد که در کنار توجه به سلامت مردم، اقتصاد جامعه را نیز در نظر بگیرند و همچون دولت‌های دیگر درگیر کرونا در جهان که توجهات ویژه‌ای را به اقتصاد مبذول داشته‌اند؛ با واقع‌بینی، نسبت به امر اقتصاد اهتمام کنند.

گفتنیست، وزیر بهداشت اخیرا با اشاره به آغاز ورود مردم به کسب و کارها تأکید کرد: -در- گام دومی به نام فاصله‌گذاری هوشمند تلاش خواهیم داشت که برای بازگرداندن کسبه که باید خدمات خاصی به مردم ارائه کنند و یا برخی مراکز علمی، فرهنگی و خدماتی که باید دوباره بازگشایی شوند، با یک پروتکل‌هایی در شرایطی که کارشناسان ما اعلام می‌کنند شرایط عادی‌تر شده، وضعیت کشو را از حالت انقباضی دربیاوریم.
انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5211