printlogo


لیگ کلا لغو می‌شود ولی نمی‌خواهند بگویند!
لیگ کلا لغو می‌شود ولی نمی‌خواهند بگویند!
کد خبر: 5053
پیشکسوت استقلال گفت: من اگر باشگاه‎دار بودم قطعا نمی گذاشتم تیمم در این وضعیت وارد مسابقات شود. هر مدیری در قبال اعضای مجموعه اش مسئول است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،در حالی که روز گذشته سازمان لیگ اعلام کرده بود مسابقات لیگ برتر از 14 فروردین ماه از سر گرفته می شود سرانجام وزارت ورزش از لغو مسابقات تا پایان فروردین ماه خبر داد تا باز هم موجی از انتقادات نسبت به این وضعیت به راه بیافتد.

پیروز قربانی در گفت و گو با مشرق، بابت مسایلی که ظرف این چند روز بین تهرانی ها و شمالی ها به دلیل مسافرت نرفتن به شمال ایجاد شده هم نارحت بود. او همچنین به طعنه در این باره که با وجود این همه اخبار ناگوار و هشدار دهنده چرا باز هم مدیران سازمان لیگ اصرار می کردند لیگ را از 14 فروردین برگزار کنند گفت شاید سازمان لیگی ها با ویروس کرونا توافق کرده اند که به فوتبالیست ها آسیبی نزند.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

 

* خبر دارید که برخی تیم ها تمرینات شان را از سر گرفتند و برخی مانند استقلال از هفته بعد دور هم جمع می شوند تا تمرین کنند و برای لیگ آماده شوند؟

- نمی دانم چه چیزی در دنیا با اهمیت تر از سلامتی و جان انسان است که سازمان لیگ ما بدون در نظر گرفتن همه این مسایل اصرار دارد بازیها از سر گرفته شود. اگر اتفاقی بیافتد و خدای نکرده در همه سطوح لیگ ها کشوری یک نفر جانش را از دست بدهد کسی از آقایان پاسخگو خواهد بود؟ تازه فقط این نیست. چون هربازیکنی شب که به خانه برمی گردد خانواده اش را هم در معرض خطر قرار می دهد.

* ظاهرا این اصرار برای معرفی تیم های قهرمان برای لیگ آینده آسیایی است؟

- ای بابا! AFC خودش همه دیدارهای لیگ قهرمانان و مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا را تعطیل کرده است.

* پس این همه اصرار برای چیست؟ ممکن است بابت حق تبلیغات تلویزیونی یا محیطی و ضرر چند ده میلیاردی سازمان لیگ باشد؟

- واقعا اگر برای این باشد که باید بگویم به شدت بری سازمان لیگ متأسفم. البته فکر می کنم لیگ دیگر برگزار نمی شود ولی خودشان نمی خواهند از حالا اعلام کنند.

* راستی تمرین رفتن خطری ندارد که الان برخی تیم ها باز هم تمرین می کنند و اسقلالی ها می خواهند از هفته بعد باز هم تمرینات شان را از سر بگیرند؟

- چه فرقی می کند؟ ویروس که قدرت تشخیص ندارد در تمرین وارد گلوی کسی نشود ولی در مسابقه وارد شود! اصلا عقلانی نیست. بعد هم ویروس که استقلالی و یا پرسپولیسی نیست تا سراغ این یکی برود و دیگری را کاری داشته باشد. یک فرضیه دیگر هم هست که شاید سازمان لیگی ها با کرونا حرف زده اند و از او تضمین گرفته اند در فوتبال کاری به بازیکنان نداشته باشد(خنده).

* مربیان و یا باشگاه ها نمی توانند واکنشی به این اصرار پرخطر داشته باشند؟

- من اگر باشگاه‎دار بودم قطعا نمی گذاشتم تیمم در این وضعیت وارد مسابقات شود. هرمدیری در قبال اعضای مجموعه اش مسئول است. در ادامه بلایایی که در این سالها بر سر مردم آمده باعث تأسف است که باز هم می بینیم مسئولان درس نگرفته اند!

* از وضعیت استقلال و شکایت خارجی هایش خبر دارید؟

- وقتی گلویم را پاره می کردم و می گفتم در نحوه بستن قراردادها دقت شود کسی گوشش بدهکار نبود. تازه خیلی ها در فضای مجازی علیه من هر چه لایق خودشان بود را سر می دادند. هستند عده ای پیشکسوت که در همان فضا حرفهای بی ارزش بنویسند تا چندتا لایک و فالوور بگیرند ولی حرفی که منطقی نباشد بالاخره غلط بودنش مشخص می شود.

* در اوج روزهای کرونا توصیه ای به هموطنان مان ندارید؟

- درباره مسافرت نرفتن باید باز هم از مردم خواهش کنم امسال در خانه هایشان بمانند چون یک سال جایی نروند هیچ اتفاقی نمی افتد. همانقدر که جان خانواده های ما برایمان عزیز است اهالی شمال هم حق دارند نگران جان عزیزان شان باشند اما دیدم برخی دوستان فوتبالی اهل شمال مطالبی را در این باره منتشر کرده اند که خیلی لحن مؤدبانه ای نداشت! من کاملا وضعیت شمال و مردمش را درک می کنم اما آیا خوب است من بچه تهران هم بگوییم شما از شهرستان به تهران آمدید و الان پدران و مادران ما هر ساله با مشکلات آلودگی هوا مواجه شده اند؟ البته علت اصلی بروز این مباحث عدم ورود به موقع مسئولان است. اگر آنها خروجی شهرها را ببندند هیچ وقت شاهد چنین پرده دری هایی بین هموطنان مان نخواهیم بود. در کل دوست ندارم ببینم به دلیل بی مسئولیت عده ای، حرمتها از بین می رود.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5053