printlogo


توده ۵ کیلویی از شکم یک دختر کرمانشاهی خارج شد
توده ۵ کیلویی از شکم یک دختر کرمانشاهی خارج شد
کد خبر: 4829
فوق تخصص جراحی کودکان در کرمانشاه گفت: در یک عمل جراحی موفق، توده پنج کیلویی از شکم دختر ۱۳ ساله خارج شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،امید امان‌الهی امروز اظهار داشت: در یک عمل جراحی موفق، توده پنج کیلویی از شکم دختر ۱۳ ساله خارج شد.

وی ادامه داد: این بیمار مدت‌ها دچار درد شکم و یبوست بوده که پس از انجام سونوگرافی تشخیص توده شکمی داده شد با منشا احتمالی تخمدان راست و همچنین وجود مایع فراوان داخل شکم (آسیت).

 این فوق تخصص جراحی کودکان در کرمانشاه ادامه داد: این بیمار با احتمال پریتونیت و تومور بدخیم تخمدان در بیمارستان محمد کرمانشاهی به صورت اورژانسی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وی در این جراحی تومور بسیار حجیم تخمدان راست که تمام شکم و لگن را پر کرده بود با موفقیت خارج و جهت آزمایش و پاتولوژی ارسال شد و مایع داخل شکم نیز  تخلیه شده  و هم اکنون حال عمومی بیمار کاملا خوب و رضایتبخش است.

امان‌الهی افزود: تومورهای تخمدان در اطفال بیشتر از نوع germ cell است و شایع‌ترین آن‌ها یا عنوان teratoma شناخته شده که به ۲ نوع mature و immature تقسیم می‌شوند که نوع اول اکثر خوش‌خیم و نوع دوم همراه با سایر germcell تومورهای می‌توانند بدخیم باشند و دلیل بروز آن می‌تواند زمینه ارثی، مادرزادی و ژنتیکی داشته باشد.

منبع: فارس


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4829