printlogo


از آلودگی صوتی تا پاره کردن پوستر دیگر رقبا
از آلودگی صوتی تا پاره کردن پوستر دیگر رقبا
کد خبر: 4827
هم‌زمان با آغاز چهارمین روز تبلیغات کاندیدهای انتخابات مجلس نامزدهای انتخابات فقط سه روز دیگر وقت دارند نظر مردم را برای نشستن بر صندلی سبز مجلس جلب کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،تبلیغات کاندیدهای انتخاب مجلس در چهارمین شهر مذهبی کشور برای روز چهارم آغازشده و تب و تاب خاصی در شهر و در بین طرفداران کاندیداها برقرار است زیرا تنها ۱۲ نامرد انتخابات مجلس در این شهرستان سه روز وقت دارند تا با انجام تبلیغات بتوانند نظر مردم را برای جلب رأی متقاعد کنند.

در مرحله اول اعلام تأیید صلاحیت‌ها، ۱۰ نفر موفق به احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان شده و در مرحله دوم دو نفر دیگر از کاندیداها توانستند موافقت شورای نگهبان را گرفته و تأیید صلاحیت شوند ولی در ادامه یکی از نامزدها با حضور در فرمانداری آستانه‌اشرفیه انصراف خود را اعلام کرد تا ۱۱ کاندیدا برای نشستن بر صندلی سبز خانه ملت با یکدیگر رقابت کنند.

در آستانه‌اشرفیه چهار مکان ازجمله رو به روی حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف، روبه روی بازار جلالیه، رو به روی هلال‌احمر، جنب بلوار معین برای چسبیدن پوستر کاندیداها تعیین‌شده ولی متأسفانه شاهدیم بسیاری از نامزدهای انتخاباتی در دیوار خانه‌های مردم پوسترهای کاندیداها را چسبانده و حتی برای انجام این کار در درخت میخ فرو می‌کنند.

هرکدام از کاندیداهای انتخابات مجلس در آستانه‌اشرفیه برای خود ستاد مرکزی، جوانان و بانوان تشکیل داده و برای هر ستاد وظایفی مشخص تعیین و برنامه‌های نامزد موردنظر خود را اجرایی می‌کنند.

با آغاز تبلیغات رسمی و علنی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، تجمع و برنامه‌های مختلفی ازجمله جنگ شادی در این شهرستان برگزار شد ولی محوریت تمام این افراد جشن ستاد جوانان است هرچند ستاد انتخابات آستانه‌اشرفیه برنامه مختلفی را برای نامزدهای انتخابات مجلس مشخص کرده است.

 

برگزاری مناظره یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که هرکدام از کاندیداها می‌توانند نظرات و اهداف خود را با مردم بازگو کرده و مردم با تجزیه تحلیل خود اصلح‌ترین فرد را انتخاب کنند به همین دلیل ستاد انتخابات شهرستان آستانه‌اشرفیه دو محل را در روز سه‌شنبه و چهارشنبه انتخاب کرده و کاندیداها می‌توانند در مسجد جامع و حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف(ع) بی‌واسطه با مردم صحبت کنند اتفاقی که برای دومین دوره در این شهرستان می‌افتد.

هرچند مسؤولان برگزاری انتخابات مجلس و هیئت نظارت بر انتخابات تأکید ویژه‌ای به رعایت اخلاق انتخاباتی دارند ولی متأسفانه شاهدیم عده‌ای پوستر نامزدهای دیگر را پاره کرده و پوستر نماینده مدنظر خود را روی می‌چسبانند و یا نامزدهای انتخاباتی با تخریب رقیب‌های خود در بعضی مواقع جو بدی را در شهرستان ایجاد می‌کنند.

حفظ آرامش شهر و مردم موضوعی است که فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه به آن تأکید ویژه‌ای دارد ولی از دیشب شاهد اینیم که طرفداران دو کاندیدا تا پاسی از شب در شهر مشغول بوق زنی بوده و با ایجاد کردن آلودگی صوتی برای خانواده‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بنا بر گفته یونس محمودی رئیس ستاد انتخابات شهرستان آستانه‌اشرفیه تعداد  ۱۴۳ شعبه‌ اخذ رأی در آستانه‌اشرفیه درنظر گرفته شده که ۱۴۱ شعبه اصلی و دو شعبه سیار بوده و در بیمارستان، مراکز درمانی و آتش‌نشانی‌ها حاضر می‌شوند.

به گفته وی اگر هرکدام از مدیران اجرایی شهرستان برای یک کاندیدای خاص فعالیت و کاندیداهای مجلس از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده کنند به آن مدیر بار اول تذکر داده می‌شود ولی برای بار دوم یا سوم به‌صورت کتبی ثبت و به استان معرفی می‌شود.

یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دو اسفندماه جاری هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود تا مردم ولایی و انقلابی این شهرستان که همواره بیشترین مشارکت را داشتند با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی برای یک دوره چهارساله نماینده خود را برای خانه ملت انتخاب کنند.

محمدعلی رمضانی دستک، محمدعلی ثابتی امیرهنده، محمد شعبانی لسکوکلایه، سید مهدی صادق، ریحانه احمدی دهکا، امیر ارسلان قاسم نژاد، موسی روزبه، علی رعنای رهبر خواه مهدی ترابی، رضا شرمسار، هاشم میرتقی حسن کیاده، یازده کاندیدهایی هستند که برای رفتن به خانه ملت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4827