printlogo


علت عجیب سردردهای یک راننده تاکسی! +عکس
علت عجیب سردردهای یک راننده تاکسی! +عکس
کد خبر: 4617
راننده تاکسی که به مدت چند سال از سردردهای شدید رنج می‌برد سرانجام به علت آن پی برد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،راننده تاکسی اهل تگزاس آمریکا پس از تحمل سال‌ها سردرد سرانجام به علت آن پی برد؛ دردی ناشی از لاروهای کرم کدو که فضای مغز او را گرفته بود. دکتر " جردن آمادیو"، جراح مغز و اعصاب در مرکز پزشکی آستین، با کمک آزمایش MRI توانست علت سردرهای این مرد جوان را تشخیص دهد.

بنا به گفته دکتر آمادیو، این مرد در صورتی که چند سال دیگر نیز درمان را به تعویق می‌انداخت جانش را از دست می‌داد. خوشبختانه " جراردو ماکتِزوما" پیش از وقوع این اتفاق هنگامی که سردرهایش با ضعف و سرگیجه همراه شد به پزشک مراجعه کرد. دکتر آمادیو در این باره گفت: «این عمل جراحی در بهترین زمان ممکن انجام شد.»

تصاویر MRI اوضاع مرگبار و خطرناک ماکتزوما را نشان می‌داد که بطن چهارم مغز او از  لاروهای کرم کدو با مایع مغزی نخاعی انباشته شده بود. ماکتِزوما که ۴۰ سال دارد در این باره به CNN گفت: سردرهای شدیدی به سراغم می‌آمد تاجاییکه که از شدت درد عرق می‌کردم. از این سردرها برخی اوقات دچار استفراغ می‌شدم.  

 

این یک بیماری با نام " نوروسیستیک سیرکوز " (Nerurocyticercosis) است که می‌تواند با ایجاد کیست لارو در مغز موجب علائم عصبی شود.    دکتر آمادیو، با اشاره به احتمال پایین مبتلای انسان  به این بیماری گفت: «موارد ابتلا به نوروسیستیک سیرکوز بسیار کم است تاجاییکه که در آمریکا سالیانه حدود ۱۰۰۰ مورد از ابتلا به این بیماری گزارش می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4617