printlogo


شیوه غیراخلاقی برخی سینماگران برای فروش بیشتر
شیوه غیراخلاقی برخی سینماگران برای فروش بیشتر
کد خبر: 3901
مدیرکل بازرگانی سازمان صداوسیما گفت: مدتی است برخی سینماگران برای فروش بیشتر فیلم‌هایشان رفتاری غیراخلاقی را در پیش گرفته‌اند؛ ما این موضوع را تذکر داده‌ایم و در صورت ادامه قطعا از طریق مراجع قانونی هم پیگیری می‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،عباس مهدوی‌مهر، مدیرکل بازرگانی سازمان صداوسیما راجع به اینکه چرا تبلیغات برخی از فیلم‌های سینما با حذف چهره برخی از بازیگران روی آنتن تلویزیون می‌رود؟ به فارس گفت: این موضوع جوسازی حامیان مالی فیلم‌های سینمایی علیه رسانه ملی است و برخی از افراد که در این عرصه فعالیت می‌کنند، هر از چندگاهی برای فروش بیشتر شایعه می‌کنند که یکی از چهره‌های حاضر در فیلم از سوی سازمان صداوسیما ممنوع‌التصویرشده است و نمی‌توانند تبلیغات خود را با حضور آن چهره پخش کنند.
 
وی چنین کاری را خلاف موازین اخلاقی، قانونی و شرعی دانست و اظهار داشت: برخی از این سینماگران بعد از اینکه آنونس خود را خودشان بدون حضور بازیگری که در ذهن‌شان هست، برای بازرگانی سازمان می‌فرستند به آن فرد می‌گویند که در فضای مجازی یا در مصاحبه با خبرگزاری‌ها نسبت به ممنوع‌التصویری خود در صدا وسیما اعتراض کند و معمولا هم افراد اسیر این جوزدگی و دروغ‌گویی می‌شوند و به سرعت واکنش نشان می‌دهند در صورتی که اصلا ممنوع‌التصویری وجود ندارد. مدیرکل بازرگانی رسانه ملی در توضیح اینکه ممنوع‌التصویری افراد چگونه اتفاق می‌افتد؟ توضیح داد: درباره ممنوع‌التصویری افراد مختلف، مراجع قانونی و امنیتی بنا بر ادله قانونی درخواست می‌کنند و صدا وسیما فقط این درخواست را اجرا می‌کند. علی‌رغم اینکه این موضوع را مدیرکل محترم روابط عمومی ‌سازمان صداوسیما نیز بارها اعلام کرده‌اند، اما باز هم می‌گویند صداوسیما ممنوع‌التصویر می‌کند که این دروغ محض است و جدای از این دروغ روش جدید را که عرض کردم در پیش می‌گیرند که جوسازی علیه رسانه ملی برای تهییج افکار عمومی‌ و در نهایت فروش بیشتر فیلم است.
 
مهدوی مهر با بیان اینکه تاکنون برخی از هنرمندان در دام این روش غیراخلاقی بعضی سینماگران قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: در این میان برخی هنرمندان هم هوشمندانه از مسئولان مرتبط سازمان موضوع را جویا شدند و در نهایت به دروغ بودن آن پی بردند و بلافاصله هم آنونس فیلم را با تصویر خودشان روی آنتن دیدند. مدیرکل بازرگانی سازمان صداوسیما تأکید کرد: جالب است که وقتی ما متوجه این عملیات و حرکت غیراخلاقی می‌شویم و از سینماگران پیگیری می‌کنیم که چرا فلان هنرمند را در آنونس فیلم قرار نداده‌اید؟ تا مدتی جواب تلفن‌های ما را نمی‌دهند تا مجبور نشوند آنونس اصلاحی را به ما بدهند و بتوانند طرح خود را پیش ببرند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3901