printlogo


قلعه‌نویی علیه تمام رکوردهای دفاعی
قلعه‌نویی علیه تمام رکوردهای دفاعی
کد خبر: 3745
استقلال فصل گذشته به عنوان بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر تا هفته دهم 6 گل دریافت کرده بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،رکوردهای هجومی تاریخ لیگ برتر را که مرور کنیم یک نام ثابت در میان اکثر آنها دیده می‌شود. امیر قلعه‌نویی و فوتبال هجومی‌اش چندین جام را برای سرمربی فعلی سپاهان به ارمغان آورده است. آخرین رکورد او مربوط به همین فصل گذشته است که با 46 گل زده توانست بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کند. تفاوت رکوردهای جدید او با رکوردهای قدیمی‌اش اما یک چیز بود. رکوردهای جدیدش به جامی منجر نشد اما رکوردهای قدیمی هر کدام می‌توانست تضمین‌کننده یک قهرمانی باشد.

 در چند فصل اخیر گل‌نخوردن و کلین‌شیت و آمار دفاعی بیش از آمار هجومی در دستیابی به جام تاثیر داشته است. قلعه نویی که در این سال‌ها تلاش می‌کند سیستم مورد علاقه‌اش را به روزتر کند در آخرین گام دست به تقویت فاز دفاعی‌اش زده است. البته قلعه‌نویی در دو فصلی که در لیگ دوازدهم و لیگ پنجم با استقلال قهرمان شد صاحب بهترین خط دفاع لیگ هم بود و این دو خط دفاع او از بهترین‌های تاریخ لیگ برتر هم هستند اما این‌بار هدف بزرگتری را نشانه گرفته است. قلعه‌نویی در صورت ادامه  روند فعلی تیمش می‌تواند عنوان بهترین آمار دفاعی لیگ در تاریخ لیگ برتر را از آن خود کند. 

نگاهی به عملکرد سپاهان در فصل نقل و انتقالات نشان می‌دهد که قلعه‌نویی برای رسیدن به این رکورد برنامه‌ریزی داشته است. خرید ولسیانی و مرتضی منصوری به عنوان بهترین مدافعان فصل گذشته و همچنین حفظ کیانی و پورقاز و نیازمند در همین راستا بود. او در این راه موفق بوده و تیمش با یک گل خورده تا هفته دهم رکورددار است. 

استقلال فصل گذشته که عنوان بهترین خط دفاع تاریخ لیگ را در اختیار دارد تا هفته دهم 6 گل دریافت کرده بود. پرسپولیس برانکو که در رده بعدی قرار دارد تا این هفته 3 بار دروازه‌اش باز شده بود. استقلال خوزستان لیگ پانزدهم هم آمار 4 گل خورده را داشت. قلعه‌نویی این فصل رکورد خودش و لیگ را بهبود بخشیده و با یک گل خورده تا هفته دهم تمامی رکوردها را تا این‌جای فصل جابجا کرده است.  

البته سپاهانی‌ها برای حفظ این رکورد کار سختی در ادامه فصل خواهند داشت. با گذشت زمان بازی‌های این تیم هفته به هفته سخت‌تر خواهد شد و تیم‌های مدعی و در حال سقوط انگیزه بیشتری برای گلزنی خواهند داشت. با این حال فاز دفاعی سپاهان تا این‌جای کار نشان داده که به این راحتی‌ها تسلیم نمی‌شود و اهداف بزرگی را این فصل در سر دارد. 

منبع: وب سایت برنامه نود


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3745