printlogo


آیت الله احمد عابدی:
شهدای مدافع حرم به هیچ وجه به دنبال دنیا و مال اندوزی نبودند
شهدای مدافع حرم به هیچ وجه به دنبال دنیا و مال اندوزی نبودند
کد خبر: 3149
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به دنبال دنیا و مال اندوزی نبودند، گفت: شهدای مدافع حرم به دنبال حرف رهبرمعظم انقلاب و ولی فقیه و خدا و پیامبر(ص) بودند در روز قیامت هم با آنان هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،آیت‌الله احمد عابدی در چهارمین ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که شامگاه دوشنبه با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در بیت این مفسر قرآن کریم برگزار شد،اظهار داشت: مخبتان کسانی هستند که دلشان با نام خدا شاد می شود،شهدا از نیکان هستند و باید از خدا بخواهیم توفیق آنها را به ما بدهد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)بیان کرد: هرکس حرف خدا و رسول الله را گوش دهد روز قیامت با پیامبر(ص) و امام علی(ع) وامام حسن(ع) وامام  حسین(ع) و حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: نبیین همان رسول خدا(ص)، صدیقین امیرالمومنین و حضرت زهرا(س)، شهدا امام حسنین، صالحین از امام سجاد(ع) تا امام یازدهم و امام دوازدهم هستند و اگر حرف این بزرگان را گوش دهیم روز قیامت آنان را خواهیم دید.

آیت الله عابدی گفت: روزی پیامبر(ص) فرمود فردا می خواهیم به جنگ تبوک برویم آن زمان آنقدر گرم بود که کسی که کفش نداشت نمی توانست به دلیل داغی زمین در آن نبرد شرکت کند لذا یکی از اصحاب گفت من پول کفش ندارم و مرکب هم ندارم و پیامبر(ص) فرمودند من هم چیزی ندارم به شما بدهم.

وی تصریح کرد: پیامبر خدا(ص) در این جنگ 25 هزار سرباز داشت، شخصی به ایشان گفت شما در جنگ بدر 313 نیرو داشتی الان 25 هزار سرباز و وضعیت خوبی داری. پیامبر به وی فرمودند بله اما شما برو ببین چند مومن و چند منافق در میان آنان است آن شخص رفت و آمد و گفت 25 سرباز داری و بقیه منافق هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه گروهک تروریستی داعشی  می‌گفت ما مسلمانیم اما بزرگترین دشمن اسلام و قرآن هستند،ادامه داد: شهدای مدافع حرم به دنبال دنیا و مال اندوزی نبودند، شهدای مدافع حرم به دنبال حرف رهبرمعظم انقلاب و ولی فقیه و خدا و پیامبر(ص) بودند در روز قیامت هم با آنان هستند.
 
آیت الله عابدی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم برای مبارزه با منافقان، سلفی های تکفیری، داعش، صهیونیست ها و استکبار شهید شدند،تصریح کرد:600 آیه درباره جهاد و جنگ در قرآن وجود دارد در صورتی که درباره خمس یک آیه در قرآن است.

وی تصریح کرد: هیچ قصه ای در قرآن به بزرگی قصه جنگ تبوک که در سوره توبه است وجود ندارد که از سوره «یوسف» هم مفصل تر است که تبوک درباره جنگی است که با منافقان بود و به سوره رسوا کننده منافقان معروف است که اعای اسلام دارند اما در حقیقت مسلمان نیستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روز قیامت بهشتی وجهنمی یکدیگر را می بینند و هرکسی هرکجایی باشد یکدیگر را مشاهده می کند، در دنیا خداوند ستار العیوب است و روز قیامت چیزی پنهان نمی ماند.

آیت الله عابدی با بیان اینکه قیامت را روز می گویند چون همیشه روز است ،خاطرنشان کرد: در قیامت خورشید و ماه وجود ندارد و شمس و قمری در کار نیست، اگر اهل بهشت و یا جهنم باشیم اهل بیت(ع) را می بینیم ولی باید با اعمال خود کاری کرده تا همنشین آنها باشیم.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3149