printlogo


ماس: برای حل اختلافات با ایران تلاش می‌کنیم
ماس: برای حل اختلافات با ایران تلاش می‌کنیم
کد خبر: 2947
وزیر خارجه آلمان با اشاره به تحولات اخیر در ارتباط با آمریکا و ایران در غرب آسیا، گفت آلمان تلاش می‌کند تا اختلاف نظرها با ایران از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت که «گروه‌های تروریستی» احتمالاً از تنش میان آمریکا و ایران به عنوان فرصتی برای دامن زدن به جنگی میان دو کشور استفاده خواهند کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اناتولی، ماس دیروز سه‌شنبه در هامبورگ، شرایط منطقه غرب آسیا را بسیار خطرناک توصیف کرد و از ایران و آمریکا خواست تا آرام باشند. وی گفت: «در این منطقه گروه‌های تروریستی فعال هستند و تروریست‌ها احتمالاً حملاتی را صورت خواهند داد تا خشونت را تشدید کنند و (امکان وقوع) جنگ را تحریک کنند. فقط ایالات متحده و ایران در چنین جنگی درگیر نخواهند شد، بلکه چنین جنگی به سرعت تمامی منطقه را به آتش می‌کشد.»

وزیر خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که کشورش به تلاش برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک برای برطرف کردن اختلافات با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای ایران کشور و نفوذ تهران در منطقه ادامه می‌دهد.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم گفته بود: «ما از همه طرف‌ها خواستاریم تا خویشتنداری نشان داده و وضعیت را ملتهب‌تر نکنند.»

آلمان از جمله کشورهای حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران بوده و با وجود ادعای تلاش برای پایبندی به تعهدهای ذیل برجام، این کشور و دیگر اروپاییان حاضر در برجام (فرانسه و انگلیس) در عمل اقدام موثری برای ایران در زمینه مزیت‌های اقتصاد، تجاری حاصل از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ انجام نداده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در توئیتر خود خطاب به ایران نوشته بود: «اگر ایران می‌خواهد بجنگند این رسماً پایانش خواهد بود؛ هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید.»

وی با این حال در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» به نوعی از مواضع جنگ‌طلبانه علیه ایران عقب نشینی کرد و ضمن تأکید بر اینکه خواهان جنگ با ایران نیست، گفت: «جنگ به اقتصاد ضربه می‌زند و من خواهان جنگ با ایران نیستم.»

 

منبع: فارس

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2947