printlogo


کدام دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل سیل تعطیل شده‌اند؟ / 79 مدرسه در کل لرستان تخریب شده است
کدام دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل سیل تعطیل شده‌اند؟ / 79 مدرسه در کل لرستان تخریب شده است
کد خبر: 1891
با توجه به بارندگی روزهای اخیر و سیل شدید در استان‌های لرستان و خوزستان، بازگشایی مدارس در روز شنبه با مشکلاتی همراه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازگشایی مدارس مناطق سیل‌زده در روز شنبه ۱۷ فروردین خبری بود که پیش از این از سوی وزیر آموزش و پرورش اطلاع رسانی شد، اما با توجه به بارندگی روزهای اخیر و سیل شدید در استان‌های لرستان و خوزستان، بازگشایی مدارس در روز شنبه با مشکلاتی همراه است.
 

 

کدام دانشگاه‌ها به دلیل سیل تعطیل شده‌اند؟

سیل و خرابی طغیان رودخانه‌ها باعث شد تا فعالیت بسیاری از مراکز علمی و فرهنگی این استان با اختلال روبرو شود.

 بر اساس خبر‌های رسیده، سیل به شماری از واحد‌های دانشگاهی خسارت زده و بنابراین، امکان آغاز فعالیت آن‌ها از روز شنبه ۱۷ فروردین فراهم نیست و بر همین اساس تعطیلات نوروزی واحد‌های دانشگاهی مناطق سیل زده چند روزی تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام مدیران استانی دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های پلدختر، الشتر، کوهدشت و نورآباد تا چهارشنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند، همچنین کلیه‌ دانشگاه‌های استان خوزستان تا جمعه ۲۳ فروردین فعالیتی نخواهند داشت.

بر اساس اعلام دانشگاه آزاد واحد‌های درگیر سیل این دانشگاه به تشخیص روسای استانی تا جمعه ۲۳ فروردین تعطیل هستند.

 

تعطیلی کلیه مدارس شهرستان شوش تا 19 فروردین

بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش، کلیه مدارس شهر و روستاهای شهرستان شوش از ۱۷ لغایت ۱۹ فروردین ۹۸ تعطیل اعلام شدند.

بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش، کلیه مدارس شهر و روستاهای شهرستان شوش در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ، ۱۷ لغایت ۱۹ فروردین ۹۸ تعطیل اعلام شدند.

پیش از این نیز مدارس شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شعیبیه شوشتر، روستاهای زاویه دزفول، شهرک بهروزی دزفول، بخش دارخوین و روستاهای غرب کارون خرمشهر در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 17 فروردین، 18 فروردین و 19 فروردین تعطیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شروع فعالیت‌های دانشگاه‌های استان خوزستان نیز با یک هفته تأخیر از 24 فروردین آغاز خواهد شد.

 

بازگشایی مدارس لرستان در ۱۷ فروردین/حداقل تعطیلی در مناطق سیل‌زده

معاون وزیر و نماینده ویژه اعزامی وزیر آموزش‌وپرورش به لرستان از بازگشایی مدارس استان در ۱۷ فروردین خبر داد.

شاپور محمد زاده در سخنانی گفت: مدارس لرستان ۱۷ فروردین ماه بازگشایی می‌شوند و تلاش می‌کنیم در مناطق سیل زده نیز با انتخاب مکان‌های جدید و مناسب تعطیلی مدارس را به حداقل برسانیم.

وی که به منظور برآورد میزان خسارات مکان‌های آموزشی در پی جاری شدن سیل اخیر به لرستان سفر کرده است، افزود: با تعیین میزان خسارت به بناها و تجهیزات آموزشی لرستان، تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز برای مناطق سیل زده تأمین خواهد شد.

 

همه مدارس مازندران در روز ۱۷ فروردین باز است

کلاس‌های درس تمام دانش‌آموزان حتی در مدارس مناطق سیل‌زده ، ۱۷ فروردین دایر است.

همه مدارس مازندران در روز 17 فروردین باز استنیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه 140 مدرسه در جریان یل27 اسفند ماه در مازندران دچار آسیب شده بودند، گفت: 115 مدارس دچار آبگرفتگی شده بودند.

وی افزود: همه مدارس استان با کمک عوامل امدادی ، کارکنان آموزش و پرورش شهرستان ها و عوامل مدارس اکنون پاکسازی شدند
نیکزاد گفت: سقف چند مدرسه نیز ریزش داشت که خیلی جدی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اولویت این اداره کل باز بودن همه مدارس در روز 17 فروردین است، ادامه داد: برخی آسیب ها به ندریج خود را نشان خواهد داد که برای بازسازی آنها نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: مدارس جایگزین نیز برای تحصیل دانش آموزانی که مدارس آنها به گونه ای تخریب شد که احتمال خطر برای دانش آموزان وجود دارد در نظر گرفته و به دانش آموزان و خانواده های آنان اعلام شده است.

 

جزئیات تعطیلی مدارس در استان لرستان

 رضا زینی‌وند مقدم،ریال مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدارس پل‌دختر و معمولان به مدت یک هفته تعطیل و برای بازگشایی در آینده نیز با توجه به شرایط خاص این مناطق سیل‌زده، مجدد در ستاد مدیریت بحران تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: مدارس رودبار از بخش کوهنانی به مدت یک هفته تعطیل و فعالیت آموزشی در این مدارس از روز شنبه 24 فروردین آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان لرستان عنوان کرد: تمام مدارس شهری و روستایی نورآباد و دورود به مدت 2 روز تعطیل و فعالیت آموزشی این مدارس از دوشنبه 19 فروردین آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: مدارس روستایی سلسله به مدت 2 روز تعطیل و فعالیت آموزشی از 19 فروردین آغاز می‌شود، در کوهدشت تمام مدارس روستایی بخش مرکزی روز شنبه 17فروردین تعطیل است.

زینی‌وند مقدم تصریح کرد: در بخش پاپی نیز مدارس ابتدایی و راهنمایی روستای کشور و تنگ هفت و مدارس دوره اول و دوم روستای بیشه به مدت 2 روز تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان چگنی مدارس حضرت معصومه (س)، فاطمه زهرا(س) و آموزشگاه معین در شهر سراب دوره و همچنین مدارس روستاهای چم داود، چم چره، چم خوشه، چم پلک، چم دانه، در مرره، سیاه چم، ورپل، انارستان و ژریژبان بخش شاهیوند شهرستان چگنی به دلیل قطع راه‌های ارتباطی به مدت یک هفته تعطیل است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان گفت: در رومشکان مدارس روستای خاصی آباد و روستای اسدآباد بخش سوری به مدت 2 روز تعطیل است.

 

تخریب 79 مدرسه و نیاز به 200 کانکس

شاپور محمدزاده، نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در مناطق سیل‌زده لرستان ضمن ابراز تأسف از حادثه وقوع سیل در استان لرستان اظهار کرد: در شهرای پلدختر و معمولان راه ارتباطی تعداد زیادی از روستاها باز نشده است بنابر این اطلاع دقیقی در این وضعیت وجود ندارد.

وی افزود: آمار اولیه 79 مدرسه در کل استان لرستان تخریب شده است که در معمولان 5 مدرسه و در پلدختر 19 مدرسه تخریب شده همچنین در شهر پلدختر 15 مدرسه آسیب دیده است و در مجموع 453 مدرسه در کل استان لرستان نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش ر مناطق سیل‌زده لرستان با اشاره به اینکه 120 مدرسه نیاز به شست‌وشو داشته و تجهیزات 100 مدرسه نیز آسیب دیده است، گفت: خانواده‌های سیل‌زده و امدادگران در مدارسی که سالم هستند، اسکان دارند.


جزئیات تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در استان خوزستان

بنابر اعلام استانداری خوزستان کلیه مدارس شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه و شعیبیه شوشتر در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۷ فروردین، ۱۸ فروردین و ۱۹ فروردین تعطیل شدند.

همچنین مدارس روستا‌های زاویه دزفول، شهرک بهروزی دزفول، بخش دارخوین و روستا‌های غرب کارون خرمشهر نیز در این ۳ روز تعطیل شدند.

شروع فعالیت‌های دانشگاه‌های استان خوزستان نیز با یک هفته تأخیر از ۲۴ فروردین آغاز خواهد شد.


مدارس آق‌قلا و گمیشان تا ۲۴ فروردین تعطیل شد

احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تصمیم در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و شورای تامین استان گلستان و به درخواست فرمانداران این شهرها گرفته شد.

وی بیان کرد: تاکید آموزش و پرورش فراهم شدن مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس در 17 فروردین بود اما با درخواست فرمانداران و ضرورت اسکان سیل زدگان و حضور مستمر دستگاه های امدادرسان در مدارس این شهرها در کنار آسیب دیدگی برخی کلاس های درس، با تعطیلی مدارس آق قلا و گمیشان تا 24 فروردین موافقت شد.

گوهری راد تعداد مدارس آسیب دیده از سیل گلستان را 308 واحد آموزشی و خسارت وارد شده را دست کم 260 میلیارد ریال اعلام کرد.

همچنین با اعلام امانگلدی ضمیر فرماندار آق قلا، دانشگاه های این شهرستان هم تا 24 فروردین تعطیل است.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1891