printlogo


«نون.خ» جای «پایتخت» را پر کرده/ هوش آقاخانی در استفاده از لهجه
«نون.خ» جای «پایتخت» را پر کرده/ هوش آقاخانی در استفاده از لهجه
کد خبر: 1710
محمدتقی فهمیم معتقد است سریال «نون.خ» در عین اینکه جای پایتخت‌های ادوار گذشته را پر کرده است، حال و هوای عید و فضایی متفاوت دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «محمدتقی فهیم» در مطلبی که در صفحه شخصی خود نوشته، آورده است: تا اینجای آمده، سریال نون خ قابل تحمل تر است. در عین اینکه جای پایتخت های ادوار گذشته را پر کرده است ، حال و هوای عید و فضایی متفاوت دارد. اگر چه در رویکرد غالبش، به طنز کلامی متکی است و کمتر موقعیت کمیک دارد اما در کلام حد نگه داشته است.

سعید آقاخانی پس از کارهای متعدد تلویزیونی پختگی لازم را به رخ می کشد. از هوش آقا خانی همین بس که در استفاده از لهجه، ضمن رعایت حدود تایید گرفتن از همولایتی هایش، به کردی غلیظ هم نیفتاده تا مخاطبان فارسی زبان هم بدون زیرنویس، داستان را دنبال کنند. این سریال بار دیگر تلنگری است که برنامه سازان اگر با طرح و برنامه از تهران خارج شوند با دست پر باز خواهند گشت و ظرفیت نمایشی  دیگر، دستمایه قرار دادن تولید تخمه آفتابگردان است که خود تبدیل به کاراکتر جذابی شده است.

ولی از جایی که نورالدین به تهران سفر می کند و با دامادش زوج همسفر می شوند، سریال از نفس می افتد و حتی قلاب طلبه داور فوتبال با مزه هم کمکی نمی کند.  آقا خانی هرچقدر در منطقه کردنشین و اورامانات و ... قدرتمند و تازه است، برای تهرانش، همچنان کلیشه روستایی ساده دل و بچه شهری های نازک نارنجی و تلکه کن و .. را پیش چشم داشته است. (خصوصا نصیحت های منبری اش به این و آن خیلی توی ذق می زند) البته سریال هنوز در میانه  است و شاید اتفاقات جدیدی در راه باشد که آتمسفر روستا هم در شهر بروز کند، خدا را چه دیدید.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1710