printlogo


برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها برای رونق تولید
برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها برای رونق تولید
کد خبر: 1443
دانشگاه‌های کشور با برنامه‌ریزی‌های مختلف برای تاثیرگذاری در رفع مشکلات اقتصادی و رونق تولید تلاش می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دانشگاه‌ها در دنیای امروز به عنوان موتورهای رشد اقتصاد جوامع شناخته می‌شوند و با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان در شرایط جنگ اقتصادی، دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه‌های برتر می‌توانند با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی در تولید محصولات ایرانی و همچنین ارتقاء سطح کیفیت کالاها نقش موثری داشته باشند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری سرمایه اصلی دانشگاه‌ها به شمار می‌روند و باید تلاش کرد تا رساله‌های دانشجویان این مقاطع تحصیلی به سمت حل مسائل و معضلات کشور هدایت شوند و چالش‌های جامعه را در طرح‌نامه خود به اساتید راهنما ارائه دهند، این شیوه بهترین راه توجه دانشگاه‌ها به مشکلات کشور است که بر همین اساس، رؤسای دانشگاه‌های کشور برای نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در بهبود وضعیت اقتصادی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

* تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علم و صنعت برای کمک به اقتصاد کشور

در این زمینه جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس بر تاثیرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد تأکید کرده و گفت: بخشی از این برنامه‌های دانشگاه علم و صنعت برای سال جدید در قالب تقویت و گسترش شرکت‌های رشدی، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های زایشی و شرکت‌های استارتاپی صورت می‌گیرد که تقویت این شرکت‌ها در بهبود اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی موثر است.

وی افزود: مجموعه دانشگاهیان می‌توانند در رفع مشکلات صنعتی و اجرایی کشور موثر باشند.

 


* پژوهش با کیفیت و تاثیرگذاری در اقتصاد

علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز توسعه کیفی‌سازی در دانشگاه‌ها را در بهبود کارآفرینی اثرگذار دانست و گفت: در سال ۹۸ در حوزه کیفی سازی روی آموزش و پژوهش کار می‌کنیم، هرچه پژوهش‌های با کیفیت‌تری ارائه دهیم در حوزه کارآفرینی گام‌های موثرتری برداشته‌ایم.

 

* تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تربیت مدرس برای بهبود اقتصاد

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز با اشاره به طرح تحول راهبردی این دانشگاه، گفت: ما در دانشگاه تربیت مدرس در سال ۹۷ طرح تحول راهبردی داشتیم که ۴ اولویت اصلی از جمله خوداتکایی مالی، توسعه روابط بین المللی، توسعه علوم بین رشته ای و سرآمدی علمی را در قالب طرح تحول راهبردی دانشگاه پیگیری کردیم و در سال ۹۸ نیز این برنامه را ادامه می‌دهیم چرا که هر یک از محورهای این برنامه می‌تواند در بهبود کارآفرینی نیز موثر باشد.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تربیت مدرس نیز در پارک علم و فناوری این دانشگاه محصولاتی تولید می‌کنند که این محصولات هم می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

 

* حرکت دانشگاه امیرکبیر به سمت رفع نیازهای صنعتی

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز از راه‌اندازی برج فناوری شماره ۲ دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: راه‌اندازی این برج در کنار برج فناوری شماره ۱ دانشگاه امیرکبیر، سبب افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود که افزایش این شرکت‌ها نیز در اقتصاد کشور نقش دارد چرا که از طریق این شرکت‌ها محصولات ایرانی بیشتری تولید شده و اشتغال برای جوانان ایرانی گسترش می‌یابد.

 

وی افزود: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه امیرکبیر و افزایش تعامل محققان این دانشگاه با صنعت، نشان می‌دهد برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر به سمت رفع نیازهای صنعتی است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1443