جهل و بی بصیرتی مردم در دوران حضرت علی (ع) به روایت تاریخ

در زمان مولا امیر المومنین علی (ع) مردم از عمق جان و قلب بی بصیرت بودند و بی فکر عمل می کردند و با جهالت تمام وقتی کار از کار می گذشت اسم خودشان را تواب می گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،چرا مردم علی را پس زدند؟مگر علی حق مطلق،مجسمه خدا،مظهر تمام خوبی ها نبود؟مگر نبی دست او را بالا نگرفت و به عالم معرفی نکرد؟مگر اولین اسلام آور نبود؟مگر در بستر پیامبر نخوابید مگر در احد جان پیامبر را نجات نداد؟مگر در بدر جنگاوری نکرد؟مگر نه اینکه زره اش پشت نداشت؟پس چرا مردم با او اینگونه کردند؟ما متوجه نمیشویم کسی روزه باشد در لحظه افطار،غذای خود را به نیازمند دهد و با آب افطار کند،نه یک‌ روز بارها و بارها!

کسی حاکم مطلق تقریبا یک قاره باشد(از هرات تا مصر تا حجاز تا شام )کفش خود را وصله زند،نان جو را با زانو بشکند و چاه حفرکند!به امام مجتبی گفتند از پدرتان سنی گذشته،کمی به نان او روغن بزنید،حضرت فرمود به خدا ظرف غذایش را مهر میکند!

در احزاب که کل جبهه کفر،اسلام را به محاصره درآورده بود،وقتی عمر ابن عبدود برترین جنگاور عرب از خندق گذشت و مبارز طلبید،روایت میگوید پرنده از شانه سپاه اسلام پر نمیزد،یعنی مجسمه مطلق،یعنی میدانستند به جنگ عمر رفتن همانا و جلوی تمام عرب تکه پاره شدن همانا،پیامبر سه بار یاری طلبید،هربار علی بود که لبیک گفت!

دیدند علی روی منبر جامه خود را تکان میدهد،سوال شد،اصحاب گفتند همین یک لباس را دارد،شسته است تکان میدهد خشک شود!قاضی را نهیب زد که چرا با من با احترام حرف زدی و با طرف دیگر دعوی نه!این حجم از عدالت...پس چرا مردم گرد معاویه جمع شدند؟چرا سه جنگ داخلی به او تحمیل کردند به حکمیتش کشاندند و آخر گفتند کافر شده و باید توبه کند...

مگر علی چیزی جز خوبی مطلق،نور مطلق بود؟چرا نور را تاب نیاوردند و خیال کردند با کنار زدن او بهترش را می یابند؟علی لنگر بین زمین و آسمان بود، کاری کردند شیر خدا بالای منبر گریه کرد؟بعد از آنکه باطن نماز قرآن ناطق حجت خدا، در مسجد و محراب ضربت خورد،گفتند مگر علی نماز هم میخواند؟داد از مظلومیت علی و مکر معاویه!

حالا با گذشت ۱۴۰۰ سال و تکامل فهم ما،حالا بشر در به در به دنبال علی میگردد! اماآیا علی اگر باز بیاید و با ما همان کند که با کوفیان کرد!بیت المال را اگر کابین زنانمان باشد پس گیرد،به جنگ بخواند،به مقاومت فرمان دهد،با معاویه سازش نکند و قسم بخورد که به خدا معاویه از من زیرک تر نیست،او حلیه گر و فاسد است!آیا ما باز فرمان میبریم؟یا میگوییم ولمان کن،سازش کن میخواهیم زندگی کنیم؟فقط این را میدانم برای فهم علی،باید مالک بود،عمار بود،مقداد شد!

که اگر اینگونه نبود،به نان و خورشتی علی را میفروشیم و به مذاکره اش میکشانیم و حکم به کافر بودنش میدهیم!دلیل اصلی غیبت پسر علی همین است!بهتر است کمی تفکر کنیم و جامعه مان را به تفکر وا داریم...

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2980
نظرات شما