پروژه قطار سریع السیر مشهد-تهران هرچه سریع‌تر اجرا شود/ سهمیه‌بندی بنزین باید بدون فشار به مردم انجام شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روی اجرای پروژه قطار سریع السیر مشهد-تهران اصرار داریم و پیش از اینکه برای استفاده از فاینانس خارجی جهت اجرای پروژه مذکور با برخی از کشورها صحبت کردم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به نقل از صبح توس؛ علی لاریجانی شب گذشته در جلسه شورای اداری استان که در محل سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: استاندار خراسان رضوی از گذشته بر روی مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی متمرکز بوده است و کار بسیار خوبی است که همه ارکان حاکمیت را به سمت همدلی و انسجام سوق داده اند؛ خوشخبتانه محور کارهای اجرایی استان بر روی توسعه متمرکز شده که خیلی خوب است.
 

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت اظهار کرد: این استان از مزیت همسایگان برخوردار است و همین مسئله زمینه واردات و صادرات را فراهم می کند که باید از آن استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که واحدهای صنعتی با مشکل سرمایه در گردش مواجه باشند، باید در سطح استانی درباره آن تصمیم گیری شده تا از ارجاع موضوع به مرکز جلوگیری شود.

وی بیان کرد: اقتصاد کشور از ساختار تاحدودی دولتی به سمت مردمی شدن پیش می رود و مدل ایجاد وحدت و انسجام میان ارکان حاکمیت به منظور توسعه اقتصادی می تواند موثر واقع شود.

لاریجانی با بیان اینکه اعتبارات مناسبی به منظور ایجاد سیستم های گلخانه ای و آبیاری تحت فشار پیش بینی شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی با دریافت اذن مقام معظم رهبری و با هدف تسهیل در فرآیندهای مکانیزاسیون بخش کشاورزی، اعتباراتی را از محل صندوق توسعه ملی برای این منطور درنظر گرفته است.

وی افزود: طی دو سه سال گذشته 6 قانون برای تسهیل فضای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اگر قانونی مزاحم کسب و کار و فعالیت فعالان اقتصادی است، به مجلس پیشنهاد داده شود تا برای اصلاح آن اقدام گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری اختیارات مرکز به استان ها علاج مشکلات کشور است، خاطرنشان کرد: در جلسه ای با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از نمایندگان مجلس، موضوع تفویض اختیارات ملی به مدیریت استان مطرح شد و راهکاری در این زمینه پیشنهاد کردم که امیدوارم به نتیجه برسد.

وی گفت: برای واگذاری اختیارات ملی مشکل قانونی وجود دارد و براساس اصول قانون اساسی نمی توان اختیارات را به استان ها تفویض کرد. ساختار قانون کشور وزیر محور است و ایالتی نیست اما می توان یک سری از اختیارات وزارت خانه ها را در برخی از سطوح واگذار کرد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه صادرات برخی از کالاها کار اشتباهی است، افزود: برخی از موارد صادراتی برای کشور مضر است؛ صادرات پیاز نسبت به سال گذشته 2.5 برابر شده که به نظر می رسد اثرگذاری مثبتی نداشته است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به امنیت قضایی سرمایه گذاری اظهار کرد: دستگاه قضایی و بخش های امنیتی باید شفاف اعلام کنند که در استان پشت سر فعالان اقتصادی هستند چرا که این مسئله برای آن ها انگیزه ایجاد می کند. اگر هم مشکلی در بخش دولتی و خصوصی ایجاد می شود، برخوردها نباید به گونه ای باشد که اعتبارشان زیرسوال برود.

لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود، با بیان اینکه روی اجرای پروژه قطار سریع السیر مشهد-تهران اصرار داریم، افزود: پیگیر این مسئله هستم؛ پیش از اینکه برای استفاده از فاینانس خارجی جهت اجرای پروژه مذکور با برخی از کشورها صحبت کردم که امیدوارم به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: خوشحالم از اینکه اقای رزم حسینی روی بازآفرینی نقاط حاشیه شهرها به ویژه مشهد متمرکز شده اند.

سهمیه‌بندی بنزین باید بدون فشار به مردم و به صورت قانونی انجام شود

 لاریحانی در ادامه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به اخبار در رابطه با سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: امروز در جلسه سران قوا بحثی در این خصوص شد که بنا شد سهمیه‌بندی به نحوی انجام شود که هم قانون رعایت شود و هم به مردم فشاری نیاید.

وی افزود: قانون به این مساله مجوز داده است تا با شرایطی انجام شود و آنچه در مورد بنزین در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌شود صحیح نیست.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2476
نظرات شما