سالانه 112 هزار نفر به مبتلایان سرطان کشور افزوده می‌شود

عضو انجمن سرطان ایران گفت: سالانه به طور میانگین 112 هزار نفر به مبتلایان سرطان کشور افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز از اراک، پروفسور پارسا صبح امروز در جلسه هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی امام حسین (ع) ساوه بابیان اینکه سالانه به طور میانگین 112 هزار نفر به مبتلایان سرطان کشور افزوده می‌شود، اظهار کرد: سالانه به طور میانگین 112 هزار نفر به تعداد مبتلایان به بیماری سرطان در کشور اضافه می‌شود که در دو سال گذشته سالانه 10 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور صرف درمان این بیماران می‌شد و اکنون با کاهش ارزش پول کشورمان این میزان سه برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به این‌که بیماری سرطان هزینه‌های اقتصادی و روانی بسیاری به همراه دارد، افزود: باید مسیر درمان و سبک زندگی افراد را تسهیل کنیم.

عضو انجمن سرطان ایران ادامه داد: 52 درصد بیماران سرطانی درمان می‌شوند و برخی نیز با مصرف داروهای تجویزی و تقویت روحیه و امید به زندگی از یک تا 10 سال بر عمر آنان افزوده می‌شود.

پارسا با تأکید بر ضرورت تعامل سازنده این موسسه با دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: برای تأمین و برخورداری از عدالت در توزیع پزشک متخصص مرتبط مانند پزشک متخصص آنکولوژی و متخصص سرطان‌شناسی می‌توان از همکاری دانشکده علوم پزشکی برخوردار شد.

وی ضمن تأکید بر اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان بیان کرد: می‌توان از ظرفیت مناسب موسسه غیردولتی امام حسین (ع) ساوه برای تحقق این مهم اقدام کرد.

عضو انجمن سرطان ایران گفت: اغلب بیماران مبتلا به سرطان توان مالی خوبی ندارند از این‌رو با گسترش فعالیت‌ها و جذب بهتر و بیشتر خیرین می‌توانیم گام‌های مؤثری برای یاری‌رساندن به آنها برداریم.

پارسا با اشاره به این‌که یکی از شایع‌ترین نوع سرطان در زنان، سینه است، گفت: فقر اقتصادی، عدم مصرف میوه‌ها، سبزیجات و گوشت و گرایش به مصرف فست‌فودها یکی از عوامل ابتلا به سرطان است.

وی اعتمادسازی میان مردم را کلید طلائی مساعدت خیرین دانست و افزود: شفاف‌سازی و بیان درست عملکرد در این خصوص مؤثر و برپائی گلریزان و ارتباط دوستانه در جذب کمک‌های خیرین سازنده است.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2459
نظرات شما