دولت تکلیف کردستان را با محرومیت مشخص کند/ توسعه مطالبه اصلی مردم کردستان است

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با بیان اینکه توسعه مطالبه اصلی مردم کردستان است ، گفت: دولت تکلیف کردستان را با محرومیت مشخص کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حمدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: استان کردستان دارای پتانسیل های خوبی برای پیشرفت و توسعه است.

 

وی با بیان اینکه امروز کردستان با مشکلات خیلی زیادی دست و پنجه نرم می کند ، افزود: یکسری از این مشکلات فرا بخشی است و با کمک دستگاه های و قوای دیگر هم قابل حل است اما یکسری از مشکلات فقط به دست دولت قابل حل است.

 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه مطالبه اصلی مردم استان کردستان است گفت: انتظار داریم دولت در کردستان به مسائل زیربنائی توجه بیشتری داشته باشد و خود را سرگرم یک سری مسائل زودگذر و خوشایند قشر خاص نکند.

 

شاخص راه های روستایی استان کردستان پائین تر از شاخص کشوری است

 

کریمی ادامه داد: یکی از مهمترین مطالبات زیربنائی در استان کردستان توسعه راه ها و حمل و نقل ریلی این استان است که بزرگراه میاندوآب کرمانشاه ، سنندج مریوان ، بیجار همدان، بیجار زنجان، راه آهن سنندج و راه آهن بیجار از مهمترین آنها است.

 

رئیس مجمع نمایندگان کردستان با بیان اینکه استان کردستان دارای پتانسیل های کشاورزی خوبی است ، خواستار افزایش حق آبه استان کردستان در سفر رئیس جمهور به این استان شد.

 

به گفته کریمی میزان شاخص راه های روستایی استان کردستان پائین تر از شاخص کشوری است و خواستار توجه ویژه دولت به راه های روستایی و آسفالت آنها و گازرسانی به مناطق روستائی شد.

 

توجه ویژه دولت به نخبگان استان کردستان در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی

 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در قسمت دیگری از سخنان خود نبود اشتغالزایی را از مهمترین مشکلات استان کردستان بیان کرد و اظهار داشت: دولت طرح های اشتغالزایی متناسب با استان انجام دهد و ضمن توجه به واحدهای مشکل دار تولیدی و صنعتی و حمایت جدی از سرمایه گزاران استان زمینه رشد و توسعه استان کردستان را فراهم نماید.

 

وی با بیان اینکه مشکلات استان کردستان فراتر از مطالب بیان شده است بر توجه ویژه دولت به نخبگان و ایثارگران استان کردستان و بکارگیری شایسته آنها در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی تاکیدکرد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیجار از کلنگ زنی و افتتاح چمد پروژه مهم اقتصادی همزمان با سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به استان کردستان خبر داد و بیان داشت: کلنگ زنی کارخانه پتروشیمی مهمترین پروژه صنعتی در استان کردستان است که امیدواریم با افتتاح این پروژه در زمان مقرر شاهد رشد و شکوفایی در استان کردستان باشیم.

 

کریمی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار یکی از پارامترهای مهم توسعه در استان کردستان است ، از زحمات دستگاه های امنیتی استان کردستان به خاطر برقراری امنیت پایدار تقدیر و تشکر کرد.

 



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2254
نظرات شما