سیل امداد رسانی لرستان را فرا گرفت

سیل امداد رسانی لرستان را فرا گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روز سوم امدادرسانی به شهرهای سیل‌زده لرستان با حضور مسئولان کشوری و گروه‌های امدادی در حال پایان است و در این میان نکته قابل توجه بازگشت آرامش نسبی به این استان است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز سوم امدادرسانی به شهرهای سیل‌زده لرستان با حضور مسئولان کشوری و گروه‌های امدادی در حال پایان است و در این میان نکته قابل توجه بازگشت آرامش نسبی به این شهر است.

با دستور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج به برخی از استان برای کمک رسانی به مردم سیل زده لرستان همچنین حضور سرلشکر جعفری در لرستان و بازدید از مناطق سیل زده و براورد میزان خسارات وارده، عملیات امداد رسانی به این مناطق وارد مرحله جدیدی شده است.

 

ارسال اقلام مورد نیاز به معمولان و پلدختر

با کاهش حجم بارش‌ها از دو شب گذشته به ویژه در مناطق سیل‌زده لرستان و همچنین باز شدن مسیرهای فرعی، امکان امدادرسانی و اعزام بالگردها و خودروهای امدادی به پلدختر فراهم شد و امدادرسانی‌ها سرعت گرفت، هرچند که در برخی مناطق معمولان هنوز امکان امدادرسانی زمینی وجود ندارد و تلاش‌ها برای باز کردن راه‌های فرعی ادامه دارد.  

 

 


بارگیری اقلام مورد نیاز و ارسال آنان به مناطق سیل زده پلدختر و معمولان

 

 

امداد رسانی هلال احمر به‌ مناطق سیل زده پلدختر و معمولان

 

مسیر دسترسی به پل‌دختر بازگشایی شد/ماشین‌آلات قرارگاه خاتم در اختیار وزارت راه قرار گرفت

در ادامه تلاش ها برای بازگشایی مسیرهای پل دختر و معمولان و امداد رسانی به آنها، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مسیر پلدختر از سمت پل زال و خوزستان بازگشایی شده است،گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بسیاری از ماشین آلات خود را جهت امدادرسانی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.

گفته می شود با استفاده از تجهیزات این قرارگاه تا فردا کلیه مسیرها بازشده و امکان امداد رسانی به مناطق روستایی پلدختر و معمولان از مسیرهای زمینی فراهم شود.

 

کمک‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه به سیل‌زدگان لرستان

کمک های مردمی از سراسر کشور به سمت استان لرستان رهسپار شد اما در این میان ارسال کمک ها از سوی مردم کرمانشاه جای تقدیر و تشکر ویژه تری داشت.

اهالی کرمانشاه در شرایطی به مردم سیل زده لرستان کمک می کردند که خود بعد از زلزله نتوانسته اند به زندگی عادی و روال عادی بازگردند و از اقلام ضروری زندگی خود برای کمک به مردم این منطقه گذشته اند.

 

 

 

کمک های زلزله زده گان استان کرمانشاه به سیل زده گان لرستان

 

 

انتقال بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه جهت توزیع میان سیل‌زدگان

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر، ۵۰۰ بسته اقلام خوراکی ۷۲ ساعته و یک ماهه جهت توزیع بین سیل‌زدگان استان لرستان بارگیری و ارسال شده است. همچنین ۱۰۰ نفر نیروی امدادی هلال‌احمر بوشهر در صورت نیاز جهت کمک به استان خوزستان در آماده‌باش هستند.

انتقال بسته‌های غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته جهت توزیع میان سیل‌زدگان لرستانی

 

مردم کاشان به یاری هم وطنان سیل زده در استان لرستان می‌روند

مرتضی عمومهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان اینکه اهالی این شهرستان نیز به یاری سیل زدگان در لرستان شتافته اند گفت: ارسال سه هزار قوطی شیر خشک، سه هزار بسته پوشک نوزاد و استقرار آشپزخانه سیار در منطقه آق‌قلا توسط گروه نهم پدافند هوایی سپاه در کاشان از جمله کمک کاشانی‌ها برای سیل‌زدگان بود.

وی همچنین عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که با همت دوباره مردم کاشان تعدادی اقلام را برای مردم نجیب و باصداقت لرستان با عنوان پویش «همراه لرستانم» تأمین کنیم.

لازم به ذکر است تهیه شش هزار قوطی شیر خشک و بسته پوشک نوزاد برای نوزادان شهرستان پلدختر، استقرار نانوایی و تأمین هزینه آرد، اهدای زیرانداز و پتو به تعداد سه هزار تخته و اهدای لباس‌های نو و تمیز ازجمله کمک‌هایی بود که مردم کاشان برای کمک به مردم لرستان تهیه کرده اند.

 

 

پخت ۱۶۰۰ پرس غذای گرم توسط لشکر ۲۹ سپاه کرمانشاه برای سیل‌زدگان

پخت ۱۶۰۰ پرس غذای گرم توسط لشکر ۲۹ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و گروه جهادی وصال شهرستان صحنه جهت توزیع در بین مردم مناطق سیل زده استان لرستان یکی دیگر از اقداماتی بود که استان کرمانشاه با وجود اینکه خود درگیر سیل بود بر عهده داشته است.

 

ارسال اولین کامیون از کمک های اتاق اصناف با همراهی بسیج اصناف

سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور آمادگی خود را برای حضور در عرصه امداد رسانی و تامین مایحتاج اولیه مردم سیل زده اعلام کرد و در این راستا اصناف و بازاریان سراسر کشور نیز با هماهنگی بسیج اصناف استان‌ها و اتاق‌های اصناف در روزهای اول با ارسال کمک‌های خود (شامل نان، برنج، خشکبار، خواربار، البسه، پتو، لوازم بهداشتی و...) در قالب 40 دستگاه کامیون به ارزش بیش از 40 میلیارد ریال به یاری سیل‌زدگان شتافتند و همچنان این کمک‌ها به‌صورت مستمر ادامه دارد.

 

 

رسال اولین کامیون از کمک های اتاق اصناف با همراهی بسیج اصناف

 

اولین محموله کمک‌های جامعه ورزشی قزوین راهی لرستان شد

خبرها از قزوین هم حاکی از آن است که کمک های زیادی از سوی مردم این استان برای مردم سیل زده استان لرستان ارسال شده است که در یک مورد می توان به اقلام جمع آوری شده جامعه ورزش استان قزوین اشاره کرد که روز گذشته راهی لرستان شده بودند و هفته آینده هم دومین محموله کمک‌های ورزش استان به مناطق سیل زده لرستان ارسال خواهد شد.

 

سیل کمک یزدی ها به سیل زدگان لرستانی

یزدی ها هم برای کمک به مردم لرستان سر از پا نشناخته و به گفته هادی هادی نسب، رئیس ستاد بحران یزد عنوان کرد: اجناس ارسالی برای کمک به سیل زدگان استان لرستان، تا امروز شامل مواد غذایی و بهداشتی، 2هزار و 764 تخته پتو، هزار و 920 بطری آب معدنی، 680 کیلوگرم حلوا ارده، پنج هزار قرص نان تازه، 6 هزار و 882 کیلوگرم نان خشک محلی، 592 کیلوگرم بیسکویت، 480 بسته ماکارونی و 29 عدد بیل و کلنگ بوده است.

وی 60 قوطی شیر خشک، 613 کیلوگرم برنج و روغن، هزار و 253 کیلوگرم حبوبات، 204 جفت جلیقه نجات، 130 کیلوگرم شیرینی، 21 هزار و 950 قوطی انواع کنسرو، هزار و 910 دست لباس گرم، 140 جفت جوراب، 405 لیتر مواد شوینده و 56 بسته پوشک بچه را از دیگر مواد غذایی و بهداشتی ارسال شده عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: همچنین تجهیزات امدادی شامل پمپ و کف کش 9 دستگاه، موتور برق 2 دستگاه (30kw و5kw )، موتور پمپ خودکششی سیار 2 دستگاه، کمپرسی 5 دستگاه، لودر چهار دستگاه، کمرشکن و بولدوزر و گریدر و کامیون هر کدام 2 دستگاه به همراه 23 نفر نیروی امدادی نیز برای کمک به سیل زدگان به استان لرستان اعزام شده است.

 

چهار دستگاه کامیون حامل کمک های مردمی یزدی‌ها به دست سیل زدگان رسید

رضا پور شمسی جانشین سپاه الغدیر استان یزد هم به کمک های مردمی یک روز گذشته این استان اشاره کرده و گفت: چهار دستگاه کامیون، شامل 2هزار و 800 تخته پتو، 12 هزار بطری آب معدنی، 710 کیلو حلوا ارده، 7 هزار کیلو نان خشک، هزار کیلو روغن و برنج، هزار و 200 کیلو حبوبات، 22 هزار عدد کنسروی جات، و مقادیر زیادی مواد غذایی، بهداشتی و مصرفی دیگر مورد نیاز سیل زدگان به مناطق سیل زده ارسال شده است.

وی همچنین افزود: با توجه به نیاز سیل زدگان و با هماهنگی دستگاه ها، 10 دستگاه از ماشین الات لجستیکی سپاه الغدیر یزد به همراه 1 دستگاه کامیون پتو به استان خوزستان ارسال شده است؛ همچنین علاوه بر کمک های مذکور، تاکنون به میزان 900 میلیون ریال کمک های نقدی توسط بسیج استان یزد به حساب سازمان بسیج مستضعقین کشور واریز شده است.

از طرف دیگر گروه های جهادی طلاب استان یزد در قالب یک اتوبوس به لرستان اعزام شده اند و گروه های دیگر جهادی استان یزد در حال آمادگی برای اعزام به این مناطق برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده کشورمان هستند.

گروه‌های امدادی و مواد غذایی از استان یزد به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام شدند

 

بسیاری از استان ها در قالب کمک های مردمی خود را از طریق ارگان ها و نهاد های مختلف نظیر هلال احمر، سپاه، بسیج و ... به مناطق سیل زده راهی کرده اند و در این میان هوشیاری مردم نسبت به موضوع زلزله کرمانشاه بسیار بیشتر شده است چرا کهمردم از تحویل کمک های خود به افراد و اشخاص جلوگیری کرده و همچنین خودشان برای حضور در منطقه رهسپار مناطق سیل زده نمی شوند.

در این میان کمک استان های سیل زده به یکدیگر قابل تأمل است به طوری که تجهیزات استان های مختلف برای یکدیگر ارسال می شود. سیل هم مانند بلایای دیگر طبیعی باز هم نشان داد که مردم ایران متحد و یکپارچه بوده و از کمک به هم نوع خود حتی در شرایط سخت اقتصادی دست نمی کشند.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1839
کلیدواژه: سیل امداد لرستان
نظرات شما