جزئیات تهیه کانکس درس در مناطق سیل‌زده/ برخی مدارس لرستان تا سقف زیر گِل و لای هستند

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون 20 کانکس در مناطق سیل‌زده گلستان مستقر شده است و حدود 40 کانکس دیگر نیز تا فردا در اختیار اداره‌کل آموزش و پرورش این استان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مهراله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت مدارس سیل‌زده کشور، اظهار کرد: در استان گلستان به حدود 60 کانکس برای تحصیل دانش‌آموزان نیاز است که تاکنون 20 کانکس مستقر شده است و طی امروز و فردا حدود 40 کانکس دیگر نیز به اداره‌کل آموزش و پرروش این استان تحویل می‌شود؛ ضمن اینکه 3200 میز و صندلی و تجهیزات لازم به این استان ارسال شد. 

وی تصریح کرد: نوسازی مدارس وظیفه داشت که فضای لازم را فراهم کند تا دانش‌آموزان به مدرسه بروند و در میان مدت نیز به بازسازی مدارس می‌پردازیم اما تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس در مناطق سیل‌زده در روز شنبه برعهده آموزش و پرورش استان است. 

رخشانی‌مهر درخصوص وضعیت مدارس لرستان با بیان اینکه در مناطق سیل‌زده لرستان برخی مدارس تا ارتفاع سقف در گل هستند، گفت: با توجه به اینکه سیل، اخیراً اتفاق افتاده است همکارانمان در این استان در حال بررسی وضعیت هستند؛ ضمن اینکه ستاد مدیریت بحران اعلام کرده است که مدارس مناطق سیل‌زده این استان با یک هفته تأخیر باز شود در نتیجه برای برنامه‌ریزی جهت تشکیل کلاس‌های درس و مرمت آنها، یک هفته فرصت داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در مناطق سیل زده استان لرستان به 100 کانکس نیاز فوری است، گفت: 50 کانکس تهیه کردیم و 50 کانکس دیگر نیز سفارش ساخت داده شده است؛ ضمن اینکه تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم است که 50 کانکس و بخشی از تجهیزات تا سه‌شنبه هفته آینده و مابقی تجهیزات و کانکس‌ها نیز تا پایان هفته آینده به این استان ارسال خواهد شد. 

وی درباره وضعیت مدارس در سایر استان‌ها نیز گفت: در استان مازندران برخی مدارس دچار آبگرفتگی شده بودند که در حال حل مشکلات هستیم و در استان سمنان نیز به دلیل رانش زمین در اطراف یک مدرسه و در خطر بودن دانش‌آموزانی که در آن تحصیل خواهند کرد،‌10کانکس پیش‌بینی شده است تا دانش‌آموزان به جای تحصیل در این مدرسه، در آن درس بخوانند. 



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1812
کلیدواژه: کانکس مناطق لرستان
نظرات شما