رئیس‌جمهور در اولین فرصت به لرستان سفر می کند/ سیل اخیر 45کشته داد

وزیر بهداشت گفت: رئیس جمهور توجه ویژه ای به استان لرستان دارد و در اولین فرصت به این استان سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک،سعید نمکی عصر امروز در جلسه ستاد بحران استانداری لرستان  با اشاره به جان باختن 45 نفر بر اثر سیلاب ها گفت: بیشترین کشته شده‌ها مربوط به سیل شیراز بوده است.
 

 

وی با بیان این که بارش‌های اخیر با توجه به خشکسالی سال های گذشته علیرغم خسارات به وجود آمده یک نعمت الهی است، گفت: تغییر شرایط محیط‌زیست، تعرض به حریم رودخانه‌ها، افزایش دام در برخی مناطق از عوامل بروز سیل است که برای مثال در بسیاری از مناطق کشور از جمله لرستان نسبت دام به مرتع حدود 3 برابر شده است.

 

وزیربهداشت با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به مردم برای جلوگیری از خسارات اظهارداشت: با وجود گستردگی سیل در سراسر کشور حتی یک مورد بیماری حاد عفونی هم گزارش نشد که بی سابقه بوده است.

 

نمکی تصریح کرد: دولت در اولین نشست خود در سال 98 تصویب کرد که به منازل آسیب دیده از سیل 15 میلیون بلاعوض و 35 میلیون وام ارزان قیمت پرداخت کند.

 

وی در رابطه با سفر رئیس جمهور به استان گفت: رئیس جمهور توجه ویژه ای به استان لرستان دارد و در اولین فرصت به این استان سفر می کند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1722
نظرات شما