ایجاد رونق تولید با قاطعیت دولت و مجلس در مبارزه عملی با قاچاق کالا

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ گفت: قوای مقننه و مجریه باید دست به دست یکدیگر داده و در خصوص مبارزه با قاچاق کالا جهادی عمل کنند؛ دولت و مجلس با تهیه طرح‌ها و لوایح مختلف و اعمال قوانین بموقع و اجرای صحیح آنها تلاش کنند ریشه قاچاق کالا و ارز هرچه سریع‌‌تر در کشورمان خشکیده ش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت‌الاسلام احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید گفت: باید جهت اجرای دقیق منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم رونق تولید با قاچاق کالا به صورت جدی مبارزه عملی کنیم.

وی افزود: دولت و مجلس باید دست به دست یکدیگر داده و در خصوص مبارزه با قاچاق کالا جهادی عمل کنند که دولت و مجلس با تهیه طرح و لوایح مختلف و اعمال قوانین به موقع و اجرای صحیح آنها تلاش کنند تا ریشه قاچاق کالا و ارز هرچه سریع‌‌تر در کشورمان خشکیده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: اگر مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدی عملیاتی شود عملاً زمینه رونق تولید مهیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گام بعدی جهت توسعه و رونق تولید باید خدمات و تجهیزات لازم را برای توسعه و بسط تولیدات در کارخانجات و کارگاه‌ها بهره بگیریم تا از تمام ظرفیت‌ها در این خصوص بهره‌مند شویم و برهمین اساس است که باید تلاش شود تا استعدادهای بالقوه، بالفعل شده و در هر کجای ایران و در شهرهای و روستاها مختلف هر تولیدکننده‌ای که امکان توسعه کار خود را دارد و خلاقیت‌های لازم را به همراه دارد باید دولت بتواند با استفاده از تجهیزات، آموزش و مشوق‌های مختلف این کار را محقق کند تا جریان تولید در کشور هماهنگ شده و پویا شود.

آزادیخواه گفت: حمایت و توجه برای تولید کالای ایرانی در کشور باید در اولویت باشد و لازم است تا مردم کشورمان هم در مصرف و خریداری اجناس اولویت خود را به جنس ایرانی بدهند. در همین راستا باید کوشید تا واردات به حداقل رسیده و فقط اجناسی که مشابه داخلی ندارند وارد شود.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با افزایش رقابت بین اجناس ایرانی قیمت را پایین آورده و کیفیت را بالا برد، افزود: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا جنس ایرانی را تبلیغ و ترویج کرده و فرهنگ کشورمان هم در این مسیر اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «رونق تولید در شرکت داروگر و تولی پرس» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1562
کلیدواژه: تولید دولت مجلس
نظرات شما