فاجعه سیل استان گلستان، بسیج امکانات ملی می‌خواهد

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با تأکید براینکه امکانات موجود در استان گلستان جوابگوی حجم بحران فعلی نیست، گفت: اگر امکانات لازم به سمت این استان گسیل شود می‌توانیم مدیریت پس از بحران داشته باشیم در غیر این صورت به مشکل برمی‌خوریم. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  با اشاره به بروز حادثه سیل اخیر در استان گلستان گفت:  این حادثه ابعاد بسیار بزرگی دارد اما هم‌اکنون مسئولین و مردم دست به دست یکدیگر داده و با آنکه بحران ابتدایی مدیریت شده است اما هم‌اکنون مشکلات پس از بحران را به ویژه در شهرستان گنبد داریم.

وی افزود: انتظار مردم در چنین وضعیتی از مسئولین استانی و کشوری بسیار بالا است ضمن اینکه ۳۰ درصد از خانه‌های مردم هم‌اکنون در محاصره آب قرار داشته و آب به پایه‌های آنها نفوذ کرده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت:‌امکانات شهرستان، استان کفاف‌گوی این موضوع نبوده و نیازمند ملی در این بخش هستیم که شهرداری‌های استان همجوار و همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان آنها می‌توانند کمک‌ حال ما باشند.

طیار با تأکید براینکه امکانات موجود در کنبد کاووس کفاف حجم بحران فعلی نیست، گفت: اگر امکانات لازم به سمت این استان گسیل شود می‌توانیم مدیریت پس از بحران را داشته باشیم در غیر این صورت به مشکل برخواهیم خورد.

وی افزود: بخش مرکزی شهرستان گنبد مشکل به وجود آمده را با گسیل خدمات رفع کرده‌اند اما بخش داشته‌برون و افزایش دِبی آب رودخانه اترک موجب بروز نگرانی شده است. به همین دلیل بازدیدی را از آنجا داشتم. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هم‌اکنون آقایان واعظی و امیری مسئول دفتر رئیس جمهور و معاون پارلمانی رئیس جمهور مذاکره کرده و قرار است فردا دژپسند وزیر اقتصاد به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور به استان گلستان سفر کند و از نزدیک وضعیت بحرانی این استان را مشاهده کند.

طیار با بیان اینکه کانون بحران حوزه شهرستان آق‌قلا و گومیشان است که دو سوم شهرستان آق‌قلا و ۱۵ روستای این حوزه را آب فرا گرفته است و یک و نیم متر آب در این شهرستان وجود داشته است. این در حالی است که برخی از مردم این شهرستان به من که نماینده آن حوزه انتخابیه نیستم جهت کمک زنگ می‌زنند و درخواست امدادرسانی، آذوغه، قایق و کمک‌های اولیه دارند.

وی افزود: روز گذشته رئیس سازمان مدیریت بحران به این استان سفر کرده و از نزدیک وضعیت را مشاهده کرد و پس از نجات جان مردم در مرحله اول باید به سمت مدیریت پس از بحران برویم.

طیار با بیان اینکه بحران به وجود آمده در شهرستان گنبد منجر به تلفاتی نشده است اما خسارات مالی بسیار فراوانی را به وجود آورده، گفت: حجم زیادی از زمین‌های کشاورزی، احشام و خانه‌های مردم در سیل اخیر دچار خسارات زیادی شده است که امیدوارم هرچه سریع‌تر این خسارات برآورده شده و دولت کمک‌های بلاعوض را برای تأمین بخشی از خسارات رخ داده اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه الحمدالله با تلاش‌های مسئولین وضعیت امنیتی استان گلستان پس از بحران سیل اخیر در شرایط عادی گفت: مدیریت پس از بحران این حادثه ضعیف است و با توجه به نگرانی‌مان از رودخانه چهل‌چای و رودخانه گرگان رود و بخش دشته‌برون و رودخانه اترک که از جهات مختلف در محاصره سیل قرار گرفته‌ایم ما را نگران کرده است به همین دلیل نیازمند کمک ملی و مدیریت پس از بحران در این خصوص هستیم.

 مدیریت ضعیف مردم را شدیدا ناراحت کرده

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس تصریح کرد: مردم به دلیل کمبود امکانات و عدم رسیدگی سریع‌تر به وضعیت‌شان به شدت از مسئولین ناراحت هستند هرچند که روز گذشته حجت‌الاسلام قمی به عنوان نماینده ویژه مقام معظم رهبری با سفر به شهرها و بخش‌های مختلف استان گلستان از نزدیک وضعیت را دیده و قطعاً گزارش آن را به مسئولین ارائه خواهد داد اما عمق فاجعه بسیار بالا است.

وی گفت: انتظار و حمایت ویژه‌ای را از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور داریم چرا که با امکانات استانی نمی‌توانیم این بحران را خاتمه دهیم.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1428
نظرات شما