printlogo


رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم مطرح کرد:
موفقیت 45 درصدی درمان در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم
کد خبر: 647
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: آمار موفقیت در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در استان در 6 ماه نخست سال جاری 45 درصد بود که از آمار جهانی بالاتر است و این آمار بالا به دلیل دقت زیاد کارکنان مرکز است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،محمد حیدری طی سخنانی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران استان قم در نمایشگاه شکوه چهل ساله برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های جهاد دانشگاهی اظهار داشت: این نهاد پس از انقلاب فرهنگی براساس ماهیت انقلاب تاسیس شد، جهاد دانشگاهی پس از تاسیس طرح‌های پژوهشی را اجرا کرد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی تلاش کرد که پلی بین بازار، صنعت و دانشگاه باشد و این نهاد در این راستا فعالیت‌هایی را در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی داشت، وظیفه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان و تجاری سازی پژوهش‌ها نیز بر عهده جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.

مدیر جهاد دانشگاهی واحد استان قم همچنین بیان داشت: 11 سال از تاسیس این نهاد در قم می‌گذرد و آموزش‌هایی را در سه بخش داشته است.

حیدری با اشاره به آموزش‌های جهاد دانشگاهی گفت: برخی از رشته‌ها برای نخستین بار در جهاد دانشگاهی تدوین شد و 90 درصد برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی توسط دانشگاهیان و دانشجویان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تولید ثروت از تحقیقات مهم ترین هدف جهاد دانشگاهی در بخش پژوهش است، 665 عنوان کتاب و 6 هزار مقاله علمی پژوهشی در جهاد دانشگاهی تدوین شده است.

مدیر جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: این نهاد در استان، مراکز پژوهشی در زمینه سلول‌های بنیاد و بیولوژی تولید مثل را دارد. پژوهش‌های جهاد دانشگاهی خروجی محور است و از دل این پروژه‌ها سه مرکز خدماتی از جمله مرکز درمان ناباروری در قم ایجاد شد، این مرکز به صورت ملی و بین المللی خدمات ارائه می‌دهد.

حیدری با اشاره به عملکرد مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم گفت: 40 درصد از مراجعین این مرکز از خارج از استان است و تاکنون 30 هزار پرونده در مرکز تشکیل شده است، آمار موفقیت در مرکز در 6 ماه نخست سال جاری 45 درصد بود که از آمار جهانی بالاتر است.

وی مرکز خدمات تخصصی معماری را از جمله مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی قم دانست و با بیان اینکه تحریمها روی توریسم درمانی تاثیر نمی‌گذارد خاطرنشان کرد: 10 درصد از بیماران مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم از خارج از کشور هستند و این مساله یک فرصت برای قم است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/647