printlogo


زندان مخفیانه امارات در تاسیسات گازی «توتال» در جنوب یمن
کد خبر: 3743
یک روزنامه فرانسوی زبان در گزارشی از وجود هجده زندان مخفیانه امارات در یمن خبر داد و گفت یکی از این زندان‌ها در محل تاسیسات شرکت گاز توتال در شهر بلحاف استان شبوه در جنوب یمن واقع است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه فرانسوی زبان «لوموند» در گزارشی خبرداد امارات هجده زندان سری را در مناطق تحت کنترل خود در یمن اداره می‌کند.

این روزنامه افزود: بازداشتی‌ها در زندان‌های امارات توسط بازجویان آمریکایی مورد بازجویی قرار می‌گیرند.

به گزارش روزنامه لوموند یکی از زندان‌های امارات در یکی از تاسیسات گازی شرکت توتال در جنوب یمن واقع است.

امارات این زندان سری را در یک پایگاه نظامی  که در نیمه‌های سال ۲۰۱۷ در بخشی از میدان گازی در جنوب یمن ایجاد کرده اداره می‌کند. این میدان گازی توسط شرکت فرانسوی توتال در حال بهره برداری است.

این روزنامه تاکید کرد: بازداشتگاه سری امارات در یک پایگاه نظامی که اماراتی‌ها در بخشی از میدان استخراج گاز در شهر بلحاف در جنوب یمن ایجاد کرده واقع است.

لوموند گفت: افرادی از نیمه‌های سال ۲۰۱۶ تاکنون در بازداشتگاه پایگاه بلحاف در بازداشت به سر می‌برند. پایگاه نظامی مذکور برای  انجام عملیات مبارزه با تروریسم به ویژه در سال ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار گرفت.

لوموند بر مبنای گزارش سه سازمان غیردولتی تأیید کرد که سایت بلحاف شامل یک کارخانه مایع سازی و یک ترمینال صادرات گاز طبیعی مایع است  اما به دلیل جنگ در یمن در سال ۲۰۱۵ کار خود را متوقف کرد.

سه سازمان غیر دولتی «سموفاس»، «دیده بان تسلیحات» و «دوستان زمین» در  این گزارش تاکید کردند که پایگاه استخراج گاز بلحاف متعلق به شرکت توتال فرانسه از سال ۲۰۱۶ به پایگاه شبه نظامیان نیروهای موسوم به «نخبه شبوه» که تحت حمایت امارات هستند، تبدیل شده است.

بنا بر این گزارش شهادت شاهدان حاکی از رفتارهای غیرانسانی و توهین آمیز اعم از شکنجه و بی توجهی به حال بازداشتی‌ها توسط نظامیان اماراتی است.

در این گزارش آمده است: به بازداشتی‌های این زندان سری اتهام‌هایی در زمینه تروریسم بر مبنای سوء ظن‌های بی اساس وارد شده و یا از سر انتقام شخصی زندانی شده‌اند.

منبع: فارس


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3743