printlogo


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم خبر داد:
سرقت 51 تن سیم برق در قم
کد خبر: 3457
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: سرانه مصرف از سال 91 به ازای هر تعرفه خانگی دو هزار و 263 کیلووات بوده که این آمار در سال گذشته به دو هزار و 726 کیلو وات در سال اضافه شده است که یکی از علل اصلی این افزایش نصب کولرهای گازی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مهدی آهنین‌پنجه ، طی سخنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ساختمان شرکت توزیع نیروی برق استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از 559 هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع برق استان قم بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: در استان قم 775 مگاوات پیک مصرف، نزدیک به 10 درصد تلفات برق و 1.43 دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک داریم.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های تولید پراکنده در سال گذشته نزدیک به 50 مگاوات بوده است، اظهار کرد: سرانه مصرف از سال 91 به ازای هر تعرفه خانگی دو هزار و 263 کیلووات بوده که این آمار در سال گذشته به دو هزار و 726 کیلو وات در سال اضافه شده است که یکی از علل اصلی این افزایش نصب کولرهای گازی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم ضمن تقدیر از مشارکت رسانه‌ها در حوزه مدیریت مصرف اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا سقف مصرف را کاهش دهیم تا در کشور شاهد خاموشی نباشیم.

وی از بهره‌برداری از ظرفیت چهار پست فوق توزیع با ظرفیت 220 مگاولت آمپر یاد کرد و ادامه داد: سال گذشته به ظرفیت این پست‌ها 205 مگاولت اضافه شده است و امیدواریم در سال جاری این پست‌ها در برخی از اماکن از جمله حرم مطهر اضافه شود.

آهنین‌پنجه با اشاره به اینکه سال گذشته در بخش برق کمتر از 300 میلیارد تومان پول از مردم گرفته‌ایم، تصریح کرد: فقط یکی از پروژه‌های شرکت توزیع برق تهران 300 میلیارد تومان بوده است و در بخش توزیع نیز 130 میلیارد هزینه نگهداری انجام شده است و با توجه به افزایش هزینه‌ها می‌توان گفت که وزارت نیرو بیشتر از پولی که از مردم گرفته در بخش برق سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه استان قم نزدیک به 10 درصد مصرف برق منطقه‌ای تهران را دارد، مطرح کرد: از اول مهرماه قبض کاغذی در قم چاپ نمی‌شود.

آهنین‌پنجه یادآور شد: روزانه هشت تا 10 مورد سرقت داریم و سال گذشته فقط 51 تن سیم برق سرقت شده است سال گذشته بیمه باید 600 میلیون تومان برای جبران خسارات مشترکین پرداخت می‌کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم ادامه داد: بیش از 50 هزار مگاوات مصرف برق کشور است و 40 درصد از تولید برق برای بخش خصوصی است به همین علت دولت باید دو برابر رایانه به پرداختی‌های مردم اضافه کند.

وی تصریح کرد: بیشترین تراکم، سرقت و حجم مصرف را در منطقه نیروگاه شاهد هستیم به همین علت شاهد قطعی‌های بیشتری در این منطقه هستیم و احمد امیرآبادی نماینده مردم قم به صورت مستقیم این خاموشی‌ها را پیگیری می‌کند.

آهنین‌پنجه یادآور شد: در سطح ملی به دنبال این بودند که 100 مگاوات خاموشی به استان قم اختصاص دهند اما با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم این مشکل را رفع کردیم.

وی عنوان کرد: 77 میلیون کیلووات ساعت مصرف برق روشنایی سال گذشته استان قم بوده که امروز با تدابیر و اقدامات لازم به 62 میلیون کیلووات رسیده است.

همچنین، داوود سلیمانیان مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان قم طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به مشارکت مشترکینی از جمله کشاورزان در راستای کاهش مصرف در ساعات پیک، استان قم مصرف متعادل در محدوده مجاز دارد که ساعات پیک در استان از 12 الی 17 و سه ساعت بعد از غروب آفتاب است که این ساعات برای صنعت برق استان قم بسیار بحرانی است.

وی اضافه کرد: برای مدیریت پیک مشترکین در فصل تابستان برنامه‌های مختلفی را از بهمن‌ماه دنبال کرده‌ایم؛ طرح‌های مشوق مختلفی برای مشترکان درنظر گرفته شده است به‌عنوان نمونه مشترک کشاورزی در صورت داشتن چهار ساعت خاموشی 20 ساعت رایگان دریافت می‌کنند.

در ادامه این نشست، سید محمد انجمن‌زاده مدیر امور و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه وزارت نیرو و شرکت‌های توزیع به دنبال افزایش خدمات غیرحضوری خود هستند، گفت: یکی از اقداماتی که از سال گذشته با توجه به شرایط و خاموشی‌ها تصمیم‌گیری شد ارائه خدمات اینترنتی با استفاده از مرکز 121 بوده است.

وی با اشاره به اینکه پاسخ‌گویی بدون اپراتور در سامانه 121 دنبال می‌شود، مطرح کرد: علت‌ها و زمان خاموشی‌ها با استفاده از ظرفیت‌های جدیدی که برای این مرکز درنظر گرفته شده است به اطلاع مشترکان خواهد رسید.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3457