printlogo


پشت پرده طرح ادعای خطر تجزیه ایران توسط حجاریان؟!
کد خبر: 3311
ظاهرا برخی ها در داخل آنچنان شیفته آمریکا و غرب زده اند که برای سینه چاک دادن از هیچ اقدامی روی گردان نیستند .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، سعید حجاریان در مصاحبه جدید خود با انصاف نیوز موضوعاتی عجیب از جمله خطر اشغال جزایر سه‌گانه کشورمان در خلیج فارس ، تجزیه ایران از طریق ایجاد منطقه پرواز ممنوع و اجرای عملیات «بزن و بایست» علیه منافع کشورمان را مطرح کرده است، این اظهارات آنچنان تعجب برانگیز است که حتی برخی رسانه‌های زاویه دار با انقلاب نیز به نقد آن پرداخته‌اند!

 این اظهارات خبر از وجود یک برنامه ریزی سازمان یافته برای تضعیف نظام و پیشبرد سیاست های انتخاباتی جریان متبوع وی در انتخابات پیش رو دارد!؛ به عبارتی قربانی کردن منافع ملی و امنیت ملی به پای بازی های حزبی و قبیله ای!

امروز با نگاهی منصفانه به توانمندی های نیروهای مسلح کشورمان در عرصه های آفندی و پدافندی در می یابیم که طرح این دست ادعاها از جمله احتمال تحمیل منطقۀ پرواز ممنوع -No Fly Zone بر بخشی از مناطق کشور به منظور تجزیۀ آن بر هیچ قرینه‌ای مستند و محتملی استوار نیست! خصوصا وقتی که پس از ماجرای ساقط کردن پهباد جاسوسی فوق پیشرفته RQ-4 آمریکا هنوز رسانه‌های بین‌المللی در حال تحلیل قدرت و توانمندی‌های کشورمان در عرصه پدافندی هستند!

حال پر واضح است که وقتی در شرایط با ثبات و با اقتدار فعلی کشور سخن از خطر تجزیه ایران می‌شود طبیعتاً هدفی در پشت این اظهارات نهفته است، که در خوشبینانه‌ترین حالت انتخاباتی و با رویکرد ترساندن مردم از #سایه_جنگ و آشوب است تا در لوای آن افکارعمومی مردم ترغیب به انتخاب گزینه های میانه رو و غرب‌گرا در انتخابات مجلس شود!

 البته این برداشت ناشی از تاکید حجاریان بر ایجاد همبستگی ملی است که این تاکید را می توان به عنوان نفی همبستگی اجتماعی موجود در کشور از جانب او قلمداد کرد آنهم به این دلیل که همبستگی موجود در کشور با استانداردهای او و شاید جریان متبوعش سازگار نیست!

 برای درک چیستی استاندار همبستگی اجتماعی مطلوب حجاریان به پاسخ او به این سوال که «راهکار شما برای مقابله با خطر تجزیه ایران چیست؟!» دقت کنید:

حجاریان: «یگانه راه مقابله با تجزیه، پذیرش مقوله شهروندی برای همه ایرانیان فارغ از قوم و نژاد و زبان و مذهب و دین و آیین است. با پذیرش این نکته، همگان در برابر قانون مساوی خواهند بود و از مواهب و نعمات این سرزمین مشترک به یکسان بهره‌مند خواهد شد. آنگاه احساس علقه به سرزمین پدید می‌آید و چشم‌ها از دست و عمل یگانه برداشته خواهد شد.»

با نگاهی به این اظهارات به خوبی می توان دریافت که هدف از نفی همبستگی اجتماعی موجود در کشور و طرح مقوله حقوق شهروندی آنهم با معیارهای مدنظر غربیها با تاکید بر برابری آیین ها هدفی جز ایجاد فضای منفی حقوق بشری علیه نظام و کشور ندارد که ریشه این مسأله هم به طرح برجام حقوق بشری و پروژه نرمالیزاسیون ایران برمی گردد!
انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3311