printlogo


وجه تشابه ویژه ویلموتس و کی‌روش مقابل کره جنوبی
کد خبر: 3232
آنچه سرمربی جدید و پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان از رویارویی با تیم ملی کره جنوبی بطور مشترک تجربه کرده اند نداشتن شکست مقابل این تیم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی امروز ساعت ۱۵:۳۰ در سئول مقابل کره جنوبی صف آرایی می‌کند که سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان در همه سال‌هایی که هدایت تیم ایران را در دست داشت هرگز به این تیم نباخته بود.

کارلوس کی روش در ۸ سالی که هدایت تیم ملی مان را در دست داشت ۵ بار در تورنمنت‌های مختلف به دیدار کره جنوبی رفت که حاصلش ۴ برد و یک تساوی بود.

مارک ویلموتس سرمربی جدید بلژیکی تیم ملی کشورمان نیز امروز در دومین بازی که هدایت تیم مان را در دست دارد تاکنون در رویارویی با کره جنوبی به این تیم نباخته است. او که در دهه ۹۰ میلادی در مقام بازیکن و کاپیتان در تیم ملی کشورش توپ می‌زد در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به عنوان بازیکن رودرروی تیم ملی کره جنوبی به میدان رفته و مقابل این تیم به تساوی ۱-۱ دست پیدا کرده است. او همچنین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در مقام سرمربی تیم ملی بلژیک را هدایت می‌کرد و موفق شد کره جنوبی را با حساب ۰-۱ مغلوب کند.

حال باید دید ویلموتس هم مانند کی روش به روند نباختن به کره جنوبی ادامه می‌دهد یا طلسم ۸ ساله نبردن چشم بادامی‌ها می شکند؟ آخرین برد کره جنوبی مقابل ایران به یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ برمی گردد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3232