printlogo


ادعای عجیب وزیر کشور درباره ارزانی کالاهای اساسی
کد خبر: 3224
توصیه می‌شود آقایان رحمانی فضلی و رضا رحمانی (وزیر صنعت) و سایر وزرا سری به کوچه و بازار بزنند و پای صحبت مردم بنشینند تا قیمت‌های واقعی را از زبان آنها بشنوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روز دوشنبه ۱۳ خرداد عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشورکه هم‌زمان رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی هم هست، در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور سخنانی درباره قیمت کالاهای اساسی بیان کرد که نشانگر بی‌اطلاعی وی از اوضاع جامعه به علت دریافت اطلاعات نادرست است.

 

بر اساس گزارشی که فیلم آن را خبرگزاری صدا و سیما منتشر کرد رحمانی فضلی گفت: در جلسه امروز درباره تأمین کالاها نیز دستگاه‌ها گزارشی ارائه کردند که هیچ گونه نگرانی در تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد چه در بحث حمل و چه عرضه، اقدامات خوبی شده است.

 

 
 
 

 

وی گفت: بحث کالاهای اساسی به عنوان یکی از موضوعات اصلی، مجدد در جلسه امروز مطرح و دستگاه‌های مختلف گزارش‌های خود را در این زمینه ارائه کردند، به این معنا که ذخیره سازی و عرضه به بازار به طور مناسب است.

 

رحمانی فضلی افزود: وزارت صمت گزارشی از ۸۰ قلم کالای اساسی ارائه کرد که در دو هفته اخیر روند ۵۰ درصد از این کالاها بین ۵ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

 

وی گفت: حدود ۴۲ درصد قیمت کالاها ثابت بوده و ۷ تا ۸ درصد نیز افزایش قیمت داشتیم.

 

 
 
 

 

وزیر کشور در ادامه به روند کاهشی نرخ ارز اشاره کرد و گفت: طبق گزارشی که بانک مرکزی ارائه کرد و با تحرکاتی که هم اکنون در عرصه بین المللی و منطقه‌ای در فروش نفت داریم و در تامین ارز و برگشت مناسب ارزی قرار داریم. بنابراین گزارش‌های بانک مرکزی نشان دهنده روند کاهشی نرخ ارز است.

 

سخنان رحمانی فضلی درباره ارزان شدن نیمی از کالاهای اساسی در دو هفته اخیر، با واقعیت بازار و جامعه و آنچه که مردم در خریدهای روزمره خود با آن مواجهند، کاملاً متفاوت است.

 

از آنجا که رحمانی فضلی به گزارش وزارت صنعت درباره ارزانی ۵۰ درصد کالاهای اساسی استناد کرده، ضروری است وزارت صنعت و وزارت کشور فهرست این کالاها و قیمت‌های آنها را منتشر کنند تا مردم هم متوجه شوند کدام کالا ارزان شده است.

 

ضمناً وزارت صنعت محل‌های جمع‌آوری اطلاعات قیمتی کالاهای اساسی را که مدعی ارزان شدن آنها است، منتشر کند تا مردم از آن محل‌ها خریداری کنند و مجبور نباشند از کالاهای اساسی را به قیمت بالاتر تهیه نمایند.

 

البته واقعیات بازار برای مردم و رسانه‌ها کاملاً مشخص است و خبری از ارزانی ۵۰ درصد کالاهای اساسی نیست و اگر هم یکی دو کالا برای مدت کوتاهی کاهش قیمت داشته‌اند، در اکثر کالاها همچنان شاهد گران شدن آنها هستیم.

 

توصیه می‌شود آقایان رحمانی فضلی و رضا رحمانی (وزیر صنعت) و سایر وزرا سری به کوچه و بازار بزنند و پای صحبت مردم بنشینند تا قیمت‌های واقعی را از زبان آنها بشنوند، نه گزارش‌هایی که مسئولان پایین‌دست خدمت آنها می‌فرستند.

 

اگر روزی رئیس دولت سابق (احمدی‌نژاد) ادعای ارزان شدن یک کالای اساسی (گوجه‌فرنگی) را مطرح کرد و سال‌ها این موضوع مورد تمسخر قرار گرفت، اکنون وزرای دولت روحانی ادعای ارزان شدن ۴۰ کالای اساسی را مطرح کرده‌اند که عواقب آن نزد افکار عمومی مشخص است.

 

مسئولان دولت بهتر است از یاد نبرند، همانطور که پمپاژ اخبار دروغ و مایوس‌کننده از سوی جریان‌های ضدانقلاب در ماهواره‌ها و فضای مجازی، تاثیر منفی بر مردم دارد، ارائه اطلاعات مثبت اما غیرواقعی به جامعه هم بازی کردن اعصاب و روان مردم است و نتیجه معکوس به دنبال دارد. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3224