printlogo


مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره):
اراده بالای ملت ایران، آمریکا را به عقب نشینی وادار خواهد کرد
کد خبر: 2826
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اراده بالای ملت ایران باعث خواهد شد که در رویارویی اخیر، آمریکا وادار به عقب نشینی شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مرتضی نجفی قدسی طی سخنانی در دومین ضیافت افطاری که در دهمین شب ماه مبارک رمضان و مصادف با شب رحلت حضرت خدیجه کبری(س) در بیت علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم با حضور آیت الله سبحانی و خانواده علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: هفته گذشته مطالبی نسبت به قضایایی که در برخی مدارس تهران رخ داده بود، بیان شد که بازتاب گسترده ای در رسانه‌ها و مجامع آموزشی داشت و برخی بیان کردند که مگر روحانیت باید در آموزش وپرورش دخالت کند؟

وی افزود: افرادی که اینگونه صحبت می‌کنند ظاهرا سابقه آموزش و پرورش را نمی‌دانند و مطلع نیستند که آموزش وپرورش از ابتدا با حضور روحانیون فاضل شکل گرفته است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ادامه داد: با مشاهده تصاویر قدیمی در۵۰ سال پیش می‌توان متوجه شد که این نهاد همواره مورد توجه علما و بزرگان بوده است اما متاسفانه پس از انقلاب حضور روحانیت در آموزش و پرورش کم رنگ شد و این تبعاتی که هم اکنون در عرصه‌های فرهنگی مشاهده می‌شود به این دلیل است که نخبگان، علما و فضلا در این نهاد آموزشی بزرگ حضور کمتری دارند.

وی همچنین ابراز داشت: فرزندان ما ۱۲ سال به مدرسه می‌روند اما از معلمان اخلاق، تهذیب نفس و پرورش روح خبری نیست و درس قرآن هم غالبا به صورت صوری برگزار می‌شود و معلمان غیرتخصصی، قرآن را آموزش می‌دهند و در نتیجه دانش آموز مدرک دیپلم را اخذ می‌کند اما نمی‌تواند حتی از روی قرآن بخواند بنابر این سیستم آموزشی، درس قرآن را نمی‌تواند درست اجرا کند و اینها اشکالاتی است که بر نظام آموزش و پرورش ایران وارد است.

نجفی قدسی در مورد درآمد روحانیون بیان کرد: امروزه وضعیت معیشتی عموم روحانیت مناسب نیست و مخصوصا طلاب از اقشار محروم جامعه هستند و درآمد بسیار ناچیزی دارند که حتی از معلمان هم درآمدشان کمتر است و با نهایت سختی زندگی می‌کنند اما برخی چند مسؤول را می‌بینند و وضعیت اقتصادی همه آنان را به یک شکل قیاس می‌کنند اما قاطبه روحانیت جزء ضعفای جامعه هستند و با این حال در همه صحنه‌ها کمک رسان هستند و به عنوان مثال اخیرا 6 هزار روحانی به کمک سیل زدگان شتافتند.

وی اظهار امیدواری کرد: به عنایت الهی همانگونه که باران‌هایی پی در پی و سیل آسا که فواید بسیاری را به بار آورد و در عین حال که خساراتی هم داشت، اما آینده بسیار خوبی را برای کشورمان رقم خواهد زد، دوره تحریم‌ها نیز به لطف الهی هم سپری شده و وضعیت معیشتی مردم بهتر شود.

وی در خاتمه افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بیان کردند در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب نشینی خواهد شد و اراده ملت ایران قوی تر است چون علاوه بر اراده خود توکل به خدا را هم دارد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2826