printlogo


همایش نظریه علم اسلامی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 2185
رئیس همایش نظریه علم اسلامی و کاربست نظام آموزش و پرورش از برگزاری این همایش در قم با قرائت پیام آیت‌الله العظمی جوادی آملی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، دکتر ابراهیم علی پور طی سخنانی در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش نظریه علم اسلامی اظهار داشت: علم دینی و اسلامی سازی علوم یکی از چالشی‌ترین مباحث چند دهه اخیر بوده است.

وی به اهداف این همایش اشاره کرد و ابراز داشت: پژوهش در حوزه‌ای علم دینی و تولید آثار در این زمینه یکی از مهم‌ترین اهداف همایش است و در این زمینه 14 جلد کتاب در حال آماده‌سازی است که چندین جلد آن در همایش رونمایی خواهد شد.

علی پور افزود: پاسخ به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از دیگر اهداف همایش است که سعی شدن به‌تمامی مطالبات ایشان پرداخته شود.

 وی پاسخ به نیازهای آموزش‌وپرورش را از دیگر اهداف همایش عنوان کرد و ابراز داشت: قدردانی از علما و بزرگان نیز از دیگر اهداف همایش است و سعی شده به ایجاد تضارب آرا نیز پرداخته شود.

رئیس همایش نظریه علم اسلامی تأکید کرد: 100 مقاله به همایش رسیده است که از بین 65 مقاله موردقبول واقع‌شده که از این تعداد 50 مقاله در روز همایش ارائه خواهد شد.

وی افزود: علم دینی، بحث تربیت و علم دینی، کاربست علم دینی در تعلیم و تربیت از جمله‌ای موضوعات تخصصی که در این همایش موردبررسی و تحلیل قرار می‌گیرند.

علی پور به سخنرانان مراسم اشاره کرد و بیان داشت: سخنرانان افتتاحیه آیت‌الله اعرافی و حجت‌الاسلام احمد واعظی خواهند بود و علاوه بر این پیام آیت‌الله جوادی آملی در این همایش قرائت خواهد شد.
رئیس همایش نظریه علم اسلامی خاطرنشان کرد: این همایش پنجم اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های غدیر برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2185