printlogo


ماجرای اصلی هورالعظیم چیست؟جوسازی های امثال شیخ را جدی نگیرید!
کد خبر: 2183
آیا به دلیل وجود چاه های نفت بخشی از هورالعظیم هنوز خشک است؟این سوالی است که با انتشار کلیپ هایی توسط برخی ها در فضای مجازی در روزهای قبل در افکار عمومی سوالاتی را مطرح کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،چاه‌های نفت در سرتاسر منطقه‌ی موسوم به هورالعظیم پراکنده است و برخی از این چاه ها هم اکنون در محاصره سیل هستند.

بخشی از منطقه‌ی هورالعظیم که طبیعتا برخی از چاه‌های نفت در آن واقع است، هنوز خشک می‌باشند. نه بدین دلیل که حائلی وجود دارد بلکه ارتفاع زمین در آن مناطق حدود ۶،۷ متر بالاتر از بخش‌های آب گرفته‌ی حور است، که به سادگی توسط گوگول ارث توسط همگان قابل مشاهده است‌.

 با شکافتن برخی جاده‌ها بخشی از منطقه‌ی خشکِ هورالعظیم زیر آب می‌رود ولی به دلیل اختلاف ارتفاع، عمده‌ی آن خیر.

 دو سوم هورالعظیم در عراق است. هورالعظیمِ عراق پر است و آنجا هم دچار التهابات و سیل گرفتگی. شکافتنِ دایک‌های بین هورالعظیم ایران و عراق یعنی: کرخه به هورالعظیم، هورالعظیم به اروند و اروند به خلیج فارس می‌ریزد.

با وضع ملتهبِ اروند رود، این کار یعنی سیل به آبادان و خرمشهر برسد. به عبارتی دیگر این کار یعنی انتقال بحران نه مدیریت بحران.

برخی اصرار دارند بخشی از دژ در منطقه‌ی جُفیر شکافته شود. شاید این اقدام فشار آب در بالادست را کم کند ولی طبث نظر کارشناسان دو احتمالِ پیشرو دارد: احتمال زیاد هویزه زیر آب می رود و به احتمال کمتر خرمشهر و آبادان.

 از دلایل جدی وضع موجود در خوزستان و گلستان چیزی نیست جز لایروبی نشدن کانال و رودها در سالیان گذشته!نه باز شدن و یا نشدن هور العظیم در خوزستان اما برخی ها بخصوص در فضای مجازی با انتشار یک کلیپ از شیخ ... سعی میکنند سیاه نمایی کنند و اهدافی دیگر را برای ضربه زدن و همسو با دشمن دنبال می کنند که هوشیاری جدی را می طلبد که در این دام نباید افتاد .


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2183