printlogo


3 میلیون زائر نیمه شعبان به جمکران می آیند
کد خبر: 2104
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: پیش بینی حضور سه میلیون زائر را در مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان داریم، این حجم از حضور زائرین در سال‌های گذشته هم تکرار شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،یونس عالی پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران با اشاره به جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: جمعیتی به اندازه مناسک حج در طول سه روز در ایام نیمه شعبان به مسجد مقدس جمکران می‌آیند، تنها با امکانات استانی به این زائرین خدمت رسانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: عملکرد کمیته‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم در خدمت‌رسانی به زائرین مسجد مقدس جمکران در سال‌های گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در ایام نیمه شعبان موکب‌هایی از سراسر کشور  برای خدمت به زائرین در مسجد مقدس جمکران مستقر خواهند شد.

عالی پور تامین امنیت زائرین مسجد مقدس جمکران را ضروری دانست و تصریح کرد: حفظ امنیت زائرین جزو مسائل حائز اهمیت برای مدیران استان قم در ایام نیمه شعبان است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و مسیر این مسجد حضور خواهند شد، خیمه‌های معرفت و مکان‌های بازی کودکان در این ایام برپا می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در ایام نیمه شعبان پارکینگ‌هایی به صورت موقت در زمین‌های شخصی مردم ایجاد خواهد شد، پیش بینی ایجاد 240 هکتار زمین پارکینگ برای این ایام داریم.

عالی پور با اشاره به پیش بینی هوا در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: در نیمه شعبان شاهد بارندگی در شهر قم خواهیم بود و به همین دلیل تدابیری برای پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران در آن ایام پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: اجازه سوء استفاده را به گروه‌های انحرافی در مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و مسیر منتهی به این مسجد نمی‌دهیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: پیش بینی حضور سه میلیون نفر زائر را در ایام نیمه شعبان داریم، این حجم از حضور زائرین در سال‌های گذشته هم تکرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: به موکب‌های ایام نیمه شعبان در پیرامون مسجد مقدس جمکران آموزش‌های امنیتی و بهداشتی را دادیم.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2104